MIDI to Trigger interface

Hanz

Anonieme Analogist
Lid sinds
17 januari 2003
Berichten
13.801
Locatie
Mijn eigen kleine universum
Ik was hier een tijd geleden naar op zoek, en toen waren die dingen 1) onvindbaar of 2) duur.
Nu kwam ik per ongeluk de gloedjenieuwe MTRV1 tegen, die voor een heel geinig prijsje meteen alle wensen vervult.

mtrv1.jpg


Midi to Trigger interface [mtrv1] 45.00EUR

Midi to Trigger interface
Completely build, ready to use

Has Midi input and midi thru.connectors
Has 24 trigger outputs ( 5 volt positive puls, selectable 1ms or 10ms per pulse )
Has 1 master trigger output ( triggers always when 1 of the 24 outputs are triggered

Triggers notes 36 to 59 (c3 to b4 , 2 octaves)
When you play a note , the corresponding trigger output will genarate a pulse of 1ms (or 10ms)
Ideal for your D.I.Y. synthesizer / drumcomputer project.

Can be set from channel 1 to 16 with a dipswitch

1ms or 10ms pulse width selectable with jumper.
Trigger outputs are available on a 40 pin header.

Input: 8 to 15VDC (standard adapter, not included)
Size: 65x65x25mm

Triggers the following general-midi drums:

36 Bass Drum 1
37 Side Stick
38 Acoustic Snare
39 Hand Clap
40 Electric Snare
41 Low Floor Tom
42 Closed Hi-Hat
43 High Floor Tom
44 Pedal Hi-Hat
45 Low Tom
46 Open Hi-Hat
47 Low-Mid Tom
48 Hi-Mid Tom
49 Crash Cymbal 1
50 High Tom
51 Ride Cymbal 1
52 Chinese Cymbal
53 Ride Bell
54 Tambourine
55 Splash Cymbal
56 Cowbell
57 Crash Cymbal 2
58 Vibraslap
59 Ride Cymbal 2

Te koop bij: http://www.engineersatwork.nl
 
En uit Haarlem, dus geen enge verzendkosten. Maar sowieso al een stuk lekkerder geprijst dan de $45 die Highly Liquid rekent voor een 8-poorts versie.

Overigens zou ik zelf wel even iets zwarts over dat UV-raampje van die PIC plakken anders is ie straks zomaar leeg...
 
Interessant... I might need this, binnenkort. Maar moet je dan wel zeker zelf behuizing regelen...
en de kabeltjes maken voor naar je trigger-ins...?
Zijn er standaard aansluitingetjes voor op die trigger pinnetjes? Ja toch zeker? Ik neem aan dat je daarop niet gaat solderen..
 
kan ik metsoon trig interface bv mn dr 110 aan sturen
trig 1 uit to voice op de print

denkt wel ???ideee
 
Origineel geplaatst door 6 trak
een trigger kan geen aanslaggevoeligheid sturen... CV wel.
aanslaggevoeligheid zit hem in het scalen van een envelope, een trigger start slechts de envelope.

Dat is neit helemaal waar. ik heb 2 triggerpads waar je de aanslaggevoeligheid op kan regelen (en met velspanning)

zowiezo een trigger moet IN zijn, geen OUT.. je slaat op een pad, daar kotm een signaal UIT en die gaat IN de trigger to midi interface ;) dus ik zie persoonlijk zo op het eerste gezicht het nut niet in van dit apparaatje.. als het nou trigger INgangen waren...
 
Origineel geplaatst door MusiQmaN
Dat is neit helemaal waar. ik heb 2 triggerpads waar je de aanslaggevoeligheid op kan regelen (en met velspanning)

zowiezo een trigger moet IN zijn, geen OUT.. je slaat op een pad, daar kotm een signaal UIT en die gaat IN de trigger to midi interface ;) dus ik zie persoonlijk zo op het eerste gezicht het nut niet in van dit apparaatje.. als het nou trigger INgangen waren...

Gast, je zit op SynthForum.nl, in tegenstelling tot DrumForum.nl zitten hier doorgaans mensen die niet met stokken op pads rammen, maar met hun tengels op klavieren. En als je dan eens een oude analoge drumsynth met trigger ingangen wilt gebruiken dan moet je zon 'omgekeerde wereld' converter hebben :D
 
Is er iemand die zo'n midi -> trigger interface heeft en wat gebruikerservaring kan delen? 't Dingetje staat op mijn wishlist, maar dan wil ik wel graag weten of ik geen troep koop :)
 
Hee, dat ziet er goed uit :)

Zelf gebruik ik deze en ben daar erg content mee. Misschien iets voor mensen die niet zo handig zijn met de soldeerbout.
 
die ziet er ook wel goed uit, maar kost vast meer dan de 27,50 die voor die interface van engineers@work wordt gevraagd. Ook is die analogue solutions wat geavanceerder omdat het een midi -> gate interface is i.t.t. midi -> trigger
 
Origineel geplaatst door Hazes
Is er iemand die zo'n midi -> trigger interface heeft en wat gebruikerservaring kan delen? 't Dingetje staat op mijn wishlist, maar dan wil ik wel graag weten of ik geen troep koop :)

ik ben ook benieuwd ...naar ervaringen ...mischien dat de heren reperateurs wat ,..info/ervaringen kunne delen if dit uitermate geschikt is om bv in bouwen in een cr8000
kijk die sequencer is best ruk ,..aster midi aan hangt sound vindt ik wel ok


ikkan me ook nog een klein printje herrineren [ die ik byna besteld had ]
van een zwitser die had midi/triger interface [printje van 3x5 cm ofso voor 50.- eu
en kon ikn je tr 606
:halleluja
ik wacht af en huiver
 
Ik ga het toch anders doen... kheb een tr-626 op de kop getikt :D
Dan heb ik ten minste ook midi note-on velocity.

Het ding dat triggerbehoefte heeft werkt nl. ook op audio triggering, en reageert dan tevens op de velocity daarvan.
Dus ben ik veel beter/makkelijker af met een 626.

Dit ding lijkt me toch meer echt iets voor de DIY projectjes dan voor mij... 8)
 
Back
Top