De Piano klanken en het klavier van de Korg Triton LE 88?

Djones

Stamgast
Lid sinds
30 mei 2005
Berichten
260
Zoals in een eerder topic ik al aangegeven, ben ik dus op zoek naar een goede digitale piano.
Echter, een mooie synth kan ik ook wel gebruiken;)

Dus de Korg Triton LE 88, lijkt mij eigenlijk het beste van 2 werelden voor een 'betaalbare' prijs.

Maar kan iemand mij misschien vertellen, hoe het met het klavier van de Korg is gesteld?
Zijn het echt goed gewogen toetsen die vergelijkbaar zijn met de 'betere' digitale piano's?
En de piano klanken die deze biedt, hoe zit het daarmee, zijn die wat?

Momenteel heb ik dus nog steeds een Oberheim Eclipse*D
Nou dat ding is dus echt alles wat je niet wil, wanneer je een goede Piano emulatie zoekt.

Alvast bedankt voor de tips!
 
Re: De Piano klanken en het klavier van de Korg Triton LE 88?

Origineel geplaatst door Djones
Zoals in een eerder topic ik al aangegeven, ben ik dus op zoek naar een goede digitale piano.
Echter, een mooie synth kan ik ook wel gebruiken;)

Dus de Korg Triton LE 88, lijkt mij eigenlijk het beste van 2 werelden voor een 'betaalbare' prijs.

Maar kan iemand mij misschien vertellen, hoe het met het klavier van de Korg is gesteld?
Zijn het echt goed gewogen toetsen die vergelijkbaar zijn met de 'betere' digitale piano's?
En de piano klanken die deze biedt, hoe zit het daarmee, zijn die wat?

Momenteel heb ik dus nog steeds een Oberheim Eclipse*D
Nou dat ding is dus echt alles wat je niet wil, wanneer je een goede Piano emulatie zoekt.

Alvast bedankt voor de tips!

Het gewogen klavier van de Triton LE ken ik niet, het klavier van de 61 toetsen versie is bagger.
De pianoklank vind ik ronduit slecht, zal een kwestie van smaak zijn.

Heb je er zelf al op gespeeld?
 
De Triton Le 88 heeft een 16 MB Stereo Concert Grand Piano sample set die niet op de 61- en 76-key versie zit. Ik heb hem nog niet gehoord, maar over het algemeen halen digitale piano's van Korg het niet bij piano's van Roland, Yamaha, GEM etc. De standaard piano klanken van de Le-serie zijn in ieder geval bagger zoals Bartology al zei.
Als je een piano zoekt met echt veel synthesizer functies dan zou je eens kunnen kijken naar de Yamaha S90, die kan heel veel.
 
Re: De Piano klanken en het klavier van de Korg Triton LE 88?

Origineel geplaatst door Djones
Zoals in een eerder topic ik al aangegeven, ben ik dus op zoek naar een goede digitale piano.
Echter, een mooie synth kan ik ook wel gebruiken;)

Dus de Korg Triton LE 88, lijkt mij eigenlijk het beste van 2 werelden voor een 'betaalbare' prijs.

Maar kan iemand mij misschien vertellen, hoe het met het klavier van de Korg is gesteld?
Zijn het echt goed gewogen toetsen die vergelijkbaar zijn met de 'betere' digitale piano's?
En de piano klanken die deze biedt, hoe zit het daarmee, zijn die wat?

Momenteel heb ik dus nog steeds een Oberheim Eclipse*D
Nou dat ding is dus echt alles wat je niet wil, wanneer je een goede Piano emulatie zoekt.

Alvast bedankt voor de tips!

Ik heb zelf een LE gehad, de synth sound is zeer OK maar de piano is echt slecht...even als het klavier. Maar wees eerlijk, dat kan ook niet anders voor die prijs.

:eureka: Tip: voor de prijs van een nieuwe Triton LE 88 koop je een hele goede 2de hands Yamaha of Roland, zie voor modellen de andere thread die je had gestart.
 
Back
Top