Defect display MC505

Sjoshke

Stamgast
Lid sinds
3 januari 2005
Berichten
176
Locatie
Schalkwijk (Utr)
Tip voor de MC505 eigenaaren die een defect display hebben (of deels defect)

Dit euvel wordt alleen maar erger.

Ik heb het opgelost met een strijkbout!!! en een alu stripje. Ziet er weer uit als nieuw.

Kosten
Strijken : 0 euro
Nieuw display : 125 euro


Dus........kies maar.

Mocht iemand nog een goedkoper display leverancier weten, hoor ik dat ook graag. (voor het geval dat ..)

Werkt bij mij al weer 1 hele week perfect


NOTE: Doet geen dingen waar je geen verstand van heb, laat het dan doen.

gr Jos
 
Yo het LCD display van ook mijn Roland MC505 groefboks is ernstig aan het doodgaan. Ik ben geen totale nitwit, maar ik heb geen ervaring met dit soort zaken fixen, dus ik heb een aantal vraagjes:

- Wat moet ik strijken dan? De voor- of achterkant van het display?
- Hoe lang ongeveer? ff aanduwen? half uurtje laten bakken?
- Hoe trek ik de datakabels tussen de printplaten los? Waar moet ik knijpen?
- Als ik het helemaal vernaggel...waar koop ik een nieuwe?
- Als ik zelfs dat vernaggel, weet iemand een goed adres om het te laten doen.

Dank jullie
Senne
 
Probeer voorzichtig kuntstof plaatje rond display los te halen (plaatje aan buitenkant van 505, met tekst "current" en "next" erop)

Open daarna de behuizing aan de onderkant. Maak daar de bandkabel los, deze kun je gewoon voorzichtig uit connector trekken,

Indien je het kunstof plaatje niet los krijgt, moet je het van binnen uit losdrukken proberen, maar dan moeten wel de printen los geschroefd worden. De overige bandkabels (zwarte) zijn vergrendeld. Aan de kunstof konnector (printzijde) zit een borging. Deze voorzichtig omhoog klikken (gaat maar klein stukje) hierdoor komen de aders van de bandkabel los. Vast zetten gaat precies omgekeerd natuurlijk.

Display los schroeven vanaf bovenkant 505 (schroeven zitten achter dat plastic plaatje zoals hierboven genoemd)

Achter op de print van de lcd display zit de witte bandkabel "geplakt". Deze gaat naar verloop van tijd los.

Ondersteun de print, op bijvoorbeeld rand van een tafel. zodat je de witte bandkabel kan strijken :D

De lijmlaag wordt hierdoor warm en gaat weer lekker plakken. Zet het strijkijzer niet op een te hoge stand, maar probeer eerst een lagere stand. Indien dit niet afdoende is, zet hem dan pas hooger.

Ik moest het trukje 3x uitvoeren eer dat alle lijnen van mijn lcd weer werkte, dus test na het strijken eerst of alles weer oke is. Anders moet je het nog eens "beter" doen.

Als het allemaal gelukt is kun je (na testen) alles weer op zijn plaats terug brengen.

Om de witte bandkabel te ondersteunen zodat ie niet weer los gaat na een tijdje, heb ik een aluminium stripje eroverheen geplaatst. Deze is met dezelfde schroefjes vast gezet als waar het display meer vast geschroefd zit.

Tussen het stripje en de bandkabel heb ik een stukje elastiek geplaatst om het zo goed aan te drukken, om de kleine speling op te heffen (zo'n elastiekie van de postbode (bruine platte))

Klaar is Kees

Zie link voor service centres voor bestelling van lcd display MC505:

www.rolandce.com/servicecenters/servicecenters.asp

Succes
 
Vertel mij wat over lcd's

Ik haak in op Zenn. Hij begint zijn verhaal er zo mee. Lijk me duidelijk als ik dat ook zo formuleer, toch :D

Volgens mij is het verhaal zoals ik het geschreven heb duidelijk.

Voor mij is het vanzelfsprekend, maar dat geldt niet voor iedereen.
 
Da's een duidelijke beschijving! Hartelijk dank.:biertje:
 
Back
Top