Defect display MC505

Sjoshke

Stamgast
Lid sinds
3 januari 2005
Berichten
176
Locatie
Schalkwijk (Utr)
Tip voor de MC505 eigenaaren die een defect display hebben (of deels defect)

Dit euvel wordt alleen maar erger.

Ik heb het opgelost met een strijkbout!!! en een alu stripje. Ziet er weer uit als nieuw.

Kosten
Strijken : 0 euro
Nieuw display : 125 euro


Dus........kies maar.

Mocht iemand nog een goedkoper display leverancier weten, hoor ik dat ook graag. (voor het geval dat ..)

Werkt bij mij al weer 1 hele week perfect


NOTE: Doet geen dingen waar je geen verstand van heb, laat het dan doen.

gr Jos
 
Yo het LCD display van ook mijn Roland MC505 groefboks is ernstig aan het doodgaan. Ik ben geen totale nitwit, maar ik heb geen ervaring met dit soort zaken fixen, dus ik heb een aantal vraagjes:

- Wat moet ik strijken dan? De voor- of achterkant van het display?
- Hoe lang ongeveer? ff aanduwen? half uurtje laten bakken?
- Hoe trek ik de datakabels tussen de printplaten los? Waar moet ik knijpen?
- Als ik het helemaal vernaggel...waar koop ik een nieuwe?
- Als ik zelfs dat vernaggel, weet iemand een goed adres om het te laten doen.

Dank jullie
Senne
 
Probeer voorzichtig kuntstof plaatje rond display los te halen (plaatje aan buitenkant van 505, met tekst "current" en "next" erop)

Open daarna de behuizing aan de onderkant. Maak daar de bandkabel los, deze kun je gewoon voorzichtig uit connector trekken,

Indien je het kunstof plaatje niet los krijgt, moet je het van binnen uit losdrukken proberen, maar dan moeten wel de printen los geschroefd worden. De overige bandkabels (zwarte) zijn vergrendeld. Aan de kunstof konnector (printzijde) zit een borging. Deze voorzichtig omhoog klikken (gaat maar klein stukje) hierdoor komen de aders van de bandkabel los. Vast zetten gaat precies omgekeerd natuurlijk.

Display los schroeven vanaf bovenkant 505 (schroeven zitten achter dat plastic plaatje zoals hierboven genoemd)