VF-11 defect

mrMute

Nieuwkomer
Lid sinds
28 mei 2006
Berichten
3
Locatie
Ekeren (Antwerpen)
hi,

Ik heb een MAM VF-11 analoge vocoder die defect is.
Hij heeft eigenlijk nooit gewerkt, bij het inpluggen en aan de praat proberen krijgen gaf hij slechts een heel zwak signaal, na wat knoeien gaf hji een oorverdovende schreew en sins dan niets meer. Ik heb hem al eens open gevezen maar mijn technische kennis is nihil, op het eerste zicht zag alles er nog ok uit, niets gesprongen gesmolte, of zwartgeblakert.
Aangezien hij volledig analoog is moet hij te repareren zijn.
Hoe begin ik hieraan? Ik wil hem zo graag aan de praat krijgen.

alvast bedankt.
 
Wat voor adapter gebruik je? De MAM heeft een adapter nodig waar 12 Volt AC uitkomt. De meeste adapters leveren echter 12 Volt DC. Als je een 12 Volt DC adapter gebruikt, dan zou het apparaat de kuren kunnen vertonen die jij opnoemt.
 
Het was zo een alle-voltages-in-een Adaptor van Hama", ik had hem zeker correct afgesteld, heb hem nu aan een vriend gegeven voor zijn darkstar dus hij doet het zeker.

Heb jij een VF-11? als ik nu een adaptor inplug branden al de ledjes (input ed.)
 
hey mr Mute :)

zoek bij een elektrozaak naar een 12 volt wisselstroom adaptor.
dit moet inderdaad je problemen verhelpen.

Jimi
 
Ik ben eigenlijk vrijd zeker dat men adapter in orde was, ik heb er al twee getest trouwens, of werkt zo een universele adaptor niet altijd?

Het zou ook wel kunnen dat ik een ingang van de VF-11 heb opgeblazen, ik was het input signaal aan het voorversterken en dit was niet de bedoeling denk ik.
Ik herinner me ook inees dat er toch een gesmolten geurtje hing, niet heel erg maar je kon het ruiken aan de uitgangen/ingangen.
 
2x word gezegt dat je naar een andere adapter moet kijken, door niet de minst technisch onderbouwde mensen.
En jij slaat hetgewoon in de wind. Geef het een kans en probeer zo'n AC adapter en zeg daarna dat het niet werkt.

Ik bedoel te zeggen: Wat ze hier boven zeggen is iig doordacht, en kan best werken.
 
Laatst gewijzigd:
of werkt zo een universele adaptor niet altijd?

Een universele adapter is geen wisselspanning, dus de adapter kan perfect zijn, maar het is niet de adapter die je nodig hebt voor de VF. Inderdaad doen wat Boemtsjak en Elektrovolt zeggen.

En met voorversterken kun je in principe je ingang niet opblazen, tenzij je 'm op een luidsprekeruitgang aangesloten hebt ofzo, maar een line-niveau signaal in een mic ingang kan niet zoveel kwaad. En het leidt zeker niet tot gesmolten componenten, daar is wel even wat meer voor nodig.
 
Origineel geplaatst door mrMute
Ik ben eigenlijk vrijd zeker dat men adapter in orde was, ik heb er al twee getest trouwens, of werkt zo een universele adaptor niet altijd?

.....

Ik denk dat het commentaar van een andere adapter niet geheel onterecht was!
Die standaard "all in one" adapters zijn bij mijn weten namelijk bijna altijd DC !!
Gelijkstroom dus!!! En dit is voor jou vocoder NIET geschikt!

Een wisslestroom adapter (AC) is vaak iets duurder, en ik ken ze niet in uitvoeringen die ook meerdere voltages aankunnen. (tenzij je voor een voedingsstation gaat, maar deze zijn erg prijzig)
 
Laatst gewijzigd:
Ik heb zelf ook een VF-11 (kloon) en ontzettend veel gezeur gehad met adapters (vooral ook omdat de verkoper het niet nodig vond om de bijbehorende adapter mee te leveren :().
Inderdaad, geen enkele multi-adapter wilde werken. Heb er wel 4 geprobeerd, in alle soorten en maten.
Maargoed, ik heb uiteindelijk ergens een ouwe niet-multi adapter vandaan getrokken (uit den ouden doosch) en sindsdien werkt het naar behoren.

Brandt het rooie lampje ON eigenlijk wel? En het peak-lampje als je er wat signaal in stopt?
 
Ik heb wel een werkende adapter, maar als ik de vijfde band van de filterbank opendraai krijg ik een gruwelijke distortion. 8o)
 
It's not a bug, it's a feature! :D
 
Back
Top