midicontroller zonder behuizing opgehaald

Synthesist

Getoetst lid
Lid sinds
10 april 2003
Berichten
2.204
Locatie
Twente
Vandaag heb ik voor niks (!) een roland midi controller opgehaald: een mcr 8, zie ook hier

hij is dus alleen behuizing en knoploos en daar moet wat aan gedaan worden. Er zit al wel een (niet origineel) kastje bij met een paar voorgeboorde gaten erin. Wie weet waar ik knoppen en schuiven en dergelijke zou kunnen vinden?

Groeten :dj:

plaatje:

roland_mcr8.jpg
 
Laatst gewijzigd:
ik vond deze info:
Returning to the previous Cubase SX example, the PCR-50 comes armed with four different Memory Sets (numbered 4 through 8) for the software. Once you tell the PCR-50 which of the Cubase-related Memory Sets you want to use, you simply have to add a Roland MCR8 device in your Device Setup window and change the MIDI Input setting to the PCR-50. By taking advantage of this feature, I was able to select MIDI channel 16 and turn the PCR-50 into a virtual mixing desk for Cubase SX, thereby controlling fader movements and track panning from the rotary knobs and faders on the unit. Suddenly, you begin to wonder whether you truly need one of those pricey, custom control interfaces after all.
Het lijkt er een beetje op dat de pcr50 van edirol en de roland mcr8 van binnen grote gelijkenis hebben... die knopjes zullen dus ook wel passen... zijn die ergens te koop?
 
er zat al een beginnetje voor een behuizing bij, en die blijkt van binnen al helemaal gefreesd/geboord te zijn voor knopjes! Is dàt even prettig! Er zit plakplastich overheen dus dat hoef ik alleen nog uit te snijden en er zullen nog openingen in de achterkant gemaakt moeten worden voor het midi en adapter gedeelte. Ik kreeg er ook nog een boss adapter bij, maar die doet 't niet omdat het draadje niet goed is (zit tape omheen, is vast gebroken onder het tape). Draadje is vast nog wel te maken. Met een andere adapter gaan de lampjes van de mcr gewoon aan. Ik heb op het moment meer hoop voor dit ding dan voor m'n DX27 (zie ander topic hier...)
 


Zo ziet 'ie eruit nu, en ik heb een vraag
Bij conrad.nl verkopen ze knopjes enzo, en de kleine zwarte knopjes zijn denk ik geen probleem om af te dekken met een kapje: maar hoe moet dit met de lage bruine knopjes? Ik wil wel dat alle knopjes even hoog in de behuizing komen te zitten namelijk. Ik ga de behuizing ruimer maken rond de knopjes zodat er drukknoppjes in kunnen: zoals 'ie nu is geboord gaat 'ie niet bruikbaar worden.



Het midi gedeelte (de achterkant) moet uiteraard nog in de behuizing gezet worden, maar daar zijn nog geen gaten voor + er zijn nog geen sockets om 'm vast te schroeven.
 
Origineel geplaatst door Ic3gl0vE
er zat al een beginnetje voor een behuizing bij, en die blijkt van binnen al helemaal gefreesd/geboord te zijn voor knopjes! Is dàt even prettig! Er zit plakplastich overheen dus dat hoef ik alleen nog uit te snijden en er zullen nog openingen in de achterkant gemaakt moeten worden voor het midi en adapter gedeelte. Ik kreeg er ook nog een boss adapter bij, maar die doet 't niet omdat het draadje niet goed is (zit tape omheen, is vast gebroken onder het tape). Draadje is vast nog wel te maken. Met een andere adapter gaan de lampjes van de mcr gewoon aan. Ik heb op het moment meer hoop voor dit ding dan voor m'n DX27 (zie ander topic hier...)

update: de adapter is weer heel. de beste man die 'm had 'gemaakt', had de polariteit omgedraaid! tja dan werkt het niet 8D Gelukkig is niks beschadigd
 
Misschien zijn die knopjes gewoon als reserve-onderdelen bij de roland importeur te bestellen?
 
Origineel geplaatst door Ic3gl0vE


Zo ziet 'ie eruit nu, en ik heb een vraag
Bij conrad.nl verkopen ze knopjes enzo, en de kleine zwarte knopjes zijn denk ik geen probleem om af te dekken met een kapje: maar hoe moet dit met de lage bruine knopjes? Ik wil wel dat alle knopjes even hoog in de behuizing komen te zitten namelijk. Ik ga de behuizing ruimer maken rond de knopjes zodat er drukknoppjes in kunnen: zoals 'ie nu is geboord gaat 'ie niet bruikbaar worden.



Het midi gedeelte (de achterkant) moet uiteraard nog in de behuizing gezet worden, maar daar zijn nog geen gaten voor + er zijn nog geen sockets om 'm vast te schroeven.

ik hoop voor je dat die knopjes nog goed zijn, ik heb hier een jv30 liggen met een stuk of 50 van die knopjes en ze reageren erg lastig, meerdere keren er overheen wrijven etc

ik had hem losgemaakt om die knopjes schoon te maken maar dat heb ik maar gelaten toen ik ze zag, zou niet weten hoe ik die dingen open kan maken.
 
de knopjes werken wel goed ja, alleen fader 1 glijdt in cubase iets door als ik 'm een stukje verplaats. niet erg storend.
 
Back
Top