dx27 geeft slechts blokjes: data weg?

Synthesist

Getoetst lid
Lid sinds
10 april 2003
Berichten
2.204
Locatie
Twente
Hoi,

Een tijdje terug heb ik van Woutdrumsticks een DX27 overgekocht die alleen blokjes in beeld gaf. Yamahasupport vertelde me dat dit waarschijnlijk aan de interne batterij ligt. Nu heb ik er een andere in gezet (en nog iets gesoldeerd) maar ik krijg nog steeds blokjes en geen geluid. Kan het misschien zijn dat de dataset kwijt is en dat 'ie daarom niet meer werkt? Waar zou ik deze dataset vandaan kunnen halen en hoe krijg ik deze in de DX27? Ik neem aan dat midi niet werkt als 'ie niet opgestart is, en er zit wel een cassette ingang in, maar hoe werkt dat?

Maarten
 
In een ander topic las ik dat het misschien de adaptor kan zijn: die hebben we even doorgemeten en die is prima.
 
output geeft wel een clickje wanneer je het ding aanzet, dus die is ook niet stuk.
 
de dx27 en de dx100 hebben dezelfde printplaat, het is de bovenste wanneer je de onderplaat eraf haalt. Je kunt zien waar 'ie moet zitten, door aan de onderkant van de plaat te kijken--> hier zie je een cirkel staan, daar moet de batterij!
wel grappig trouwens die plaat: er staat DX100-27-S op en bij mij zijn 100 en S met een stift doorgestreept, omdat het die synth niet is, echt handwerk haha :okdan:
 
nog altijd niks... ik zou er al blij van worden als hij slechts midi uit zou sturen, want dan kan 'k 'm nog wel gebruiken... iemand daarover een idee? ;{
 
Heb je ook alle componenten op de printplaat nagelopen? Ik heb toen ook het een en het ander vast moeten solderen omdat ze half los zaten...

Ik hoorde ook een keer dat de eprom waar het besturingsprogrammaatje in zit ook weleens blanko zou kunnen zijn. Dan zou er een nieuwe ROM-chip bij Yamaha besteld moeten worden.

Een auto is toch iets makkelijker te repareren. ;)

Succes!

Wout
 
Daar ben ik weer :)

Yamaha vertelde mij wat het componentnummer van de geheugenchip is (toshiba nogwat, als iemand het wil weten post ik het wel). Nu kan ik die chip wel vervangen, maar dan zit ik nog steeds met een leeg geheugen toch? Hoe krijg ik het geheugen er weer in?
 
Weet niemand het? Ik wilde het willem wever al vragen maar ik weet niet waar 'ie woont...
 

Vergelijkbare discussies

Back
Top