midi-interface gezocht

floordirection

Nieuwkomer
Lid sinds
19 mei 2006
Berichten
3
Locatie
utrecht
Hoi,

Ik ben beeldend kunstenaar en wil verschillende projecten starten met midi als interface
- 16 claxons aansturen -- aan/uit, volume
- 60 videoVHS-recorders alle knoppen bedienen >>.<<. play. rec .band erin
Ik zocht een simpele interface maar misschien kan het met midi, dan kan ik een normale sequenser gebruiken voor het afspelen.
zijn er bouwpaketten of schema's??

Heeft iemand een idee
goedkoop en simpel
Ik heb een apple powerbook
 
Zelfbouw ook goed? check www.midibox.org dit is een verzamel plek van de site www.ucapps.de waar de hoofd informatie staat en het forum waar echt ontzettend veel info in staat.

Er zijn daar meer mensen die dergelijke (nouja wel anders, maar het aansturen van "apparaat X" met midi) projecten met succes hebben afgerond.

Succes!
 
Wat jij wil kan best met Midi, alle functies die jij wil kan je met midi besturen en makkelijk sequencen.
Maar je heb dan wel een Midi naar CV converter nodig met heeel veel trigger outputs voor die 60 videoos maal 5 knoppen, dat zijn al 300 trigger outputs, en dat is wel lastig, ik heb wel eens gelezen over lichtshows die worden gemaakt met Midi, misschien dat je op zoek moet naar zo een soort converter, als zoiets bestaat.

suc6
 
Aansturen van licht etc. gaat meestal met een apart sub-protocol in MIDI, genaamd Midi Machine Control (MMC).
Een MIDI/CV converter zou theoretisch ook nog wel kunnen, maar wordt al snel behoorlijk ingewikkeld als je het hebt over de hoeveelheid controls waar jij het over hebt.
Qua 'sequencing' van dit soort zaken heb ik wel eens begrepen dat het pakket MAX/MSP hier erg geschikt voor is.

Waarom wil je eigenlijk specifiek MIDI gebruiken? Vaak maakt men voor dit soort zaken gebruik van een PLC.
 
Ik dacht midi is handig, kan ik alles met een toetsenbord inlezen en daarna een losse sequenser alles laten bedienen.

PLC is ook wel mogelijk denk ik maar waarschijnliojk te duur. 300 adressen aansturen!

Die modules zijn niet zo duur en ik kom met 2 stuks 256 ditale outputs al een heel eind
deze worden soms ook toegepast om orgels te digitaliseren.

Die MAX/MSP zou wel eens handig kunnen zijn om zelf alles visueel te maken en te besturen.

Ik ga eerst maar eens zo een MIDIbox hardware-mudule aanschaffen en het werkend zien te krijgen.
 
Back
Top