x0xb0x werkt niet. Smeekbede om hulp

renepela

Ouwe rot
Lid sinds
27 januari 2005
Berichten
2.019
Locatie
Barendrecht
Hoi allemaal,

De afgelopen weken ben ik druk bezig geweest met het bouwen van de x0xb0x. Gisteren dacht ik eindelijk klaar te zijn.
Alle kabels aangesloten, spanning erop en......

NIETS !! Helemaal NIETS !!

Geen geluid, geen lampjes die branden. Zo dood als een pier.
Ik heb wel keurig de benodigde spanning van 5.333V op J4 staan en ogenschijnlijk krijgt het main bord ook keurig de benodigde spanning. Daar zit het dus niet in.
Ik ben de onderdelen nagelopen en volgens mij zitten ze goed, maar misschien kijk ik ergens overheen of interpreteer ik iets verkeerd.

Om een lang verhaal kort te maken: Ik kan wel janken (x0xb0x kost toch nog aardig wat pegels) en hoop dat iemand me wil helpen dit probleem te verhelpen.
Ik weet praktisch niets van electronica en heb domweg gesoldeerd wat er stond op de site.
Wie kan mij op weg helpen het probleem te vinden, of nog beter: Wie wil mijn x0xb0x een keertje een avondje nakijken?
Ik begrijp dat ik veel vraag, maar besef dat je mijn eeuwige dankbaarheid verdient en wellicht nog een kleine vergoeding in de vorm van een kratje pils of een platen/boekenbon of zo.

Wie is mijn redder in nood en helpt me?

Alvast heel erg bedankt,

Rene
 
Heb je al gemeten of het main board 5 Volt krijgt? Als je de mode-schakelaar op random zet, dan zou je wel wat moeten horen/zien. En anders wil ik er wel voor je naar kijken. PB maar even voor meer info.
 
Bedankt Boemtsjak.
Probleem was snel gevonden dankzij jouw hulp.
En hij werkt nu fantastisch !!
 
laten horen! wat audio demotjes posten please :{
 
Back
Top