jx-3p memory weg?

markaugust

Stamgast
Lid sinds
22 december 2005
Berichten
301
Locatie
berlijn
mijn geliefde jx3p is ineens al zijn user presets kwijt; en bewaart nu ook ineens niks meer; wel zolang ie aan staat; op de ouderwetse manier saven via de switch op programmer; en dan andere sound tweaken en dan weer terug doet ie helemaal prima; maar als je m dan uitzet en weer aan is ie alles weer kwijt.
iemand een idee wat er aan de hand is en wat ik er aan zou kunnen doen?
 
Het user geheugen zal wel afhankelijk zijn van een batterijtje. Maak 'm es open en kijk of je zo'n plat batterijtje ziet zoals je ook in horloges vindt, of een gewoon (maar klein) gevalletje.
 
weet iemand welk batterijtje dit is? en waar ik m moet vinden/vervangen in mn jx3p?
staat niet in de handleiding namelijk.... en kan t niet vinden op t net..
 
Het gele ronde geval op de foto is de batterij van de JX-3P. Hij zit trouwens vastgesoldeerd, dus enige soldeerervaring is vereist. Het is een 1/3 AA Lithium rondcel. Dit soort type batterij is niet makkelijk verkrijgbaar. Als vervanger zou je een 1/2 AA rondcel kunnen installeren. Deze zijn bij de betere electronicawinkels te koop.
 

Attachments

  • jx3p batterij.jpg
    jx3p batterij.jpg
    134,1 KB · Bekeken: 68
enorm thanx voor de info..
jammer dak geen soldeerervaring heb;
woon jij misschien in amsterdam; zodat ik je er eventueel mee lastig zou kunnen vallen, als ik voor zon batterij zorg?
(zag N-h staan nl)
 
Back
Top