Case modding?

AxiMaxi

Het is tijd voor muziek!
Lid sinds
25 juli 2004
Berichten
1.160
Locatie
Riederwaard
't Lijkt me geinig om 's voor 15 euro zo'n midi klaviertje met mini toetsen en zonder controllers op de kop te tikken en dan een flitsend kassie er omheen te bouwen. Misschien LEDs onder de toetsen ofzo, of een battery-pack inpassen, maar verder geen toeters erbij of bellen eraan.

Dus geen circuit bending, maar alleen het uiterlijk van de kast.

Is er hier iemand die dat weleens gedaan heeft?
Ik heb tot oktober vorig jaar terug zitten zoeken, maar niets gevonden... :erm:
 
Origineel geplaatst door chielos
hahaha ga jij het nerd_gehalte hier nog even verder opkrikken! ;)

:confused:

De hele wereld staat met een Roland AX om z'n nek op 't podium.
Jarre heeft 't wat dat betreft wel begrepen: dat moet anders.

Daarom kwam hij met l'Insect:
dd07.jpg


En dat kwart-ronde ding:
dd21.jpg



Ik wil een performance klaviertje maken, waarbij 't me niet gaat om technologisch pimpen, maar om 't toonbaar maken van die zouteloze apparatuur.
 
Laatst gewijzigd:
Dus als je glitters op je laptop plakt dan ben je ineens ook geen saaie laptop act meer?
 
als ik jou was zou ik eens kijken naar die computer case modding stuf. daar is heel veel van op de markt en lijkt me. grafiti spuitbus doet ook wonderen, spuit al je witte toetsen oranje en je heb een originele synth!

een nieuwe case eromheen is erg moeilijk lijkt me, tenzij je ervaring hebt met plastic bewerken e.d. misschien dat een ander forumlid hier meer vanaf weet.
 
:gaap:
Hopelijk zijn jullie muzikaal wél creatief :frons:

:engel:
 
relaxed jongen, niet meteen zo op je teentjes getrapt zijn. kijk naar buiten het is heeeerlijk weer!
maare wat misschien welk leuk is, lichtgevende verf. kun je in potjes en spuitbus kopen. heb je een glow-in-the-dark keyboard
 
Origineel geplaatst door chielos
relaxed jongen (...)

Ah, jawel, joh, I'm cool... maar ik had gehoopt op vette foto's of stoere verhalen.
Glitters en spuitbussen kan ik zelf ook bedenken. :)
 
Maar je zoekt het moeilijk, waarom eigenlijk?
K denk dat je daarom er zo weinig over kan vinden; veel mensen hebben het er niet voor over om bv. een Casio keyboardje duur (vooral qua tijd) te gaan pimpen. En terecht vindt ik....
Misschien is dat spuitbus en glitters idee toch niet zo slecht?? ;)
Kan volgens mij best wel mooi worden, mits je het mooi afwerkt...
 
... Trouwens, er zijn wel keyboards met leds onder de toetsen. We noemen ze Casio Leskeyboards. ;)
Ik vind het wel een kek ideetje. Ik heb er wel eens aan zitten denken om mijn casio AZ-1 een andere paintjob te geven, Ik heb alleen nog niet echt een goed idee, ook niet hoe ik er weer belettering op terugkrijg. :dj:
 
Ik vind het een leuk idee hoor!

volgens mij kun je beter iets met grote toetsen nemen want met die kleine sla je live gauw mis.

ik heb zelf wel enige ervaringen met keyboardpimpen. mijn muziekmaat is beeldend kunstenaar en heeft enkele van onze ouwe yamahakeyboards die live ook mee gaan een paintjob gegeven.
Levert altijd leuke commentaren en reacties op.
 
Origineel geplaatst door AxiMaxi
Ah, jawel, joh, I'm cool... maar ik had gehoopt op vette foto's of stoere verhalen.
Glitters en spuitbussen kan ik zelf ook bedenken. :)

Foto's! Daar is nog wel iets van terug te vinden op het forum: deze thread gaat over gepimpte gear. Okee, dat zijn vooral MPC's, maar er staat een link bij naar deze site, waar ook nog wat ander spul flink 'opgeleukt' wordt. Ook weer veel MPC's (heeeel veeeel MPC's), maar ook bijvoorbeeld deze Triton:

Korg%20Triton%20Studio%20Tiec%20Tocc12.jpg
 
Ah, ja, die MPC-site is wel cool :)
Vooral die exemplaren met houten zijkantjes vind ik wel mooi.
Hehehe... kan ik 's proberen met zo'n mini klaviertje van weinig euro :P

Triton job is ook wel geinig.
 
Origineel geplaatst door Cheimoon
bijvoorbeeld deze Triton: (+afbeelding)


duidelijk gevalletje kan-nie-kiezen-tussen-karma-en-triton :D
 
k geloof niet dat de topic-starter alleen een nieuw kleurtje wil. hij wil een helemaal nieuwe case met de toetsen van een midi keyboard.

is dat te doen voor de gemiddelde hobbyist?
zo ja, hoe?

bliep.
 
Back
Top