Ouwe meuk opknappen...

Kevin

Tis niet te gleuven
Lid sinds
25 augustus 2002
Berichten
3.258
Tja hoe doen we dat ? Wie kan dit ? en wat zijn de mogelijkheden nu eigenlijk....

Stel je koopt een leuk stukje gear en het ziet er niet uit..ik schroef hem altijd open en probeer het zonder vocht te ''cleanen'' en de toetsen gaan in bad maar wat doe jij ?

Nu heb ik laatst m'n stopcontacten in de bleek gezet en zijn weer mooi nieuw maar zou dit ook met toetsen werken ?
En zijn er ook mogelijkheden om bijv. een MPC te ''restaureren'' dus originele kleur i.p.v. kleur door de jaren heen enz.Lijkt me best interessant om zo zeg maar een echt vlamnieuwe MPC60 te hebben.
:)
 
Goeie vraag, je moet wel oppasen met schoonmaken anders gaat je bedrukking op de kast ook naar de maan.
 
Vraag me dus ook af in hoeverre zo'n bedrukking te restaureren valt. Zijn die nog verkrijgbaar voor synths/samplers
 
ik doe altijd warm water (spaarzaam) met milde handzeep van ah. en een lekkere oude theedoek. zo'n dunne en zachte.
voor de moeilijk bereikbare plekjes, ledjes e.d. gebruik ik wattenstaafjes.

outputs (metaal) en zo met alcohol.
 
Luister naar Leo. Nooit iets gebruiken wat "alles" schoon maakt want er kan meer verdwijnen dan je lief is. Bleek kun je
wel gebruiken voor de toetsen, maar meestal helpt dat nauwelijks. 20 jaar verkleuring krijg je niet weg met een paar
uurtjes bleken.
Voor de andere oppervlakken gebruik ik meestal een beetje Dreft-voor-de-vaat; dat ontvet en schuurt of bijt niet, net
als vloeibare handzeep. En inderdaad een zachte, niet pluizende doek en weinig(!) warm water.
De belangrijkste regel is: voorzichtigheid is beter dan grondigheid. Je kunt het altijd nog 1 of 2 keer herhalen.

Senso
 
Ik heb hele goede ervaring met de vaatwasser.. eens in de zoveel tijd gaat mijn toetsenbord erin. Natuurlijk haal ik eerst de electronica eruit. 55 graden. Wellicht kan dit ook werken voor toetsen?
 
Origineel geplaatst door Jazper
Ik heb hele goede ervaring met de vaatwasser.. eens in de zoveel tijd gaat mijn toetsenbord erin. Natuurlijk haal ik eerst de electronica eruit. 55 graden. Wellicht kan dit ook werken voor toetsen?

werkt perfect in de vaatwasser
 
wat ik me onlangs afvroeg; bestaat er zoiets als een speciaal stoffertje voor toetsen? Dat ook er tussen kan komen?
Verder was ik altijd me handen voor het bespelen :). Vooral na het roken in de studio }:|
Nee maar serieus ;volgens mij helpt dat wel, minder snel een vetlaag op je toetsen wat ook weer troep aan trekt.
 
Mini hand-stofzuigertjes zijn er te kust en te keur, ook op 220V. Die zijn sterk genoeg om alles tussen
de toetsen weg te zuigen. Oplaadbare exemplaren zuigen ook, maar niet zoals jij bedoelt. :D
 
Back
Top