Waar kan ik Tolex kopen????

Ernst_Hill

Gepokt en gemazeld
Lid sinds
10 september 2003
Berichten
8.088
Ik zoek dat zwarte spul/stof dat vaak op versterker kasten zit...waar o waar kan ik dat kopen???..Het liefst op rol..
 
Volgens mij zit in renkum een of andere fabriek. Shit ik heb ooit een adres van iemand gehad.
 
3,90 per strekkende 10cm!!!!!!...fok das best prijzig....
 
Origineel geplaatst door richard2000
Bij tubetown een tientje goedkoper...

Ja ik zag het...het blijft aan de prijs....maar je...als het resultaat maar staat....Ik heb nog nooit iets opnieuw getolexed...Iam
 
Origineel geplaatst door Exzit
Volgens mij zit in renkum een of andere fabriek. Shit ik heb ooit een adres van iemand gehad.

In Renkum zit geen fabriek, maar wel FNS-Tubetech aka Marble Amps, zoals hierboven al vermeld. Goed voor al je Fender buizenrevisies/onderhoud/mods (andere tubeamps ws ook; maar geen ervaring mee) en verkoopt ook onderdelen waaronder tolex. Aanrader wat mij betreft.
 
Ik speel met de gedachte een CS80 van nieuwe Tolex te voorzien. Maar ik vrees dat het niet mee zal vallen. Er zit een schuin vlak aan de onderzijde (ter hoogte van keyboard). De originele Tolex is ingesneden op de 4 hoekpunten (tussen de beschermhoeken in zeg maar) maar voor mijn gevoel moet je ook op de overgang van het rechte vlak naar het schuine vlak insnijden om de Tolex vlak te krijgen. Hier zie ik echter geen snijlijnen. Hetzelfde geldt voor de deksel :confused:
 

Attachments

  • pro_1970_05_bg4a.jpg
    pro_1970_05_bg4a.jpg
    17,6 KB · Bekeken: 95
Volgens mij is het een vak apart dat Tolexen en ik zou niet meteen een CS80 onder handen nemen ivm met de waarde van dit instrument...Mischien een kleiner projectje om te beginnen???.....Hoe verlijm je die Tolex eigenlijk??? ik bedoel met welke lijm???
 
Ik denk dat een goeie meubelstoffeerder er ook wel raad mee weet..:eureka:
 
[offtopic]

Nu ik er over nadenk lijkt Tolex wel op een goedkope chinese kopie (ok, da's dubbel) van een Rolex horloge.

[/offtopic]

Misschien zijn er wel vergelijkbare materialen met een wat gunstigere prijs per strekkende?
 
Back
Top