Korg MS-20 PWM modificatie

Poster

Stamgast
Lid sinds
14 november 2005
Berichten
272
Locatie
Amsterdam
Is er hier op het forum iemand die ervaring heeft met het succesvol PWM modden van zijn MS-20?
Ik zou graag de pulse width met een CV input kunnen moduleren.. (wie niet? en om nou een MS-10 voor PWM aan te schaffen gaat me net iets te ver)

Ik vond op het net een schema hiervoor en zo op het eerste gezicht lijkt het me een simpele ingreep..
Gewoon een kwestie van een input jack solderen op deze plaats?
Is het daadwerkelijk zo simpel als in dit schema, of schat ik dit in mijn naiviteit even helemaal verkeerd in?

uw commentaar/ hulp/ ideeen graag...
 
het schema
 

Attachments

  • ms20pwmschema.gif
    ms20pwmschema.gif
    42,8 KB · Bekeken: 59
en nog een beschrijving..
---------------------------------------

PWM Input
The MS-20 has manual PW. Actually it has been discovered that there is actually a pad point for PWM, but probably not enuf space on the front patch panel for housing an extra socket.

The PWM is Pad Point 56. On the schematics, it looks like you solder to the legs of R10 or R11.
In fact it's actually easier, because pad point 56 is actually on one leg of the PW Pot.

What I did was just tap a wire to the leg of the PW Pot. I dunno, this maybe semi PWM, since the original PW stuff is still in tact, but I really can't be bothered to do extra work on this if it involves removing the Pot panel!!
 
Ik heb geen MS20 maar wel een beetje wazig schema :D , ik neem aan dat je VCO1 bedoelt en als ik het goed zie regelt VR9 de PWM en die is niet extern moduleerbaar, ik denk dat je iets met meetpunt 56 kan doen, je kan dat wel proberen aan te sturen met CV, er staat nu zo'n 3 volt op, dus zal je een serie weerstand moeten plaatsen als je 5V CV gebruikt, ik denk zo'n 47K weerstand ofzo, ik heb het niet uitgerekent.
Moet je wel een jackplug met schakelaar gebruiken, want R10, 300K moet dan wel losgekoppeld worden, dus deze aan het schakel contact.

suc6

Edit, duidelijker schema dan die van mij, zie boven:D
 
het is denk ik ook wel handig om er nog een potmeter tussen te zetten om de min/max van de modultatie te kunnen regelen..?
 
Back
Top