Alesis HR-16:B probleem

Rubmanation

Cheers mate!
Lid sinds
13 mei 2005
Berichten
363
Locatie
Amersfoort
Keb de gemodde HR-16b al een tijdje, nooit geen problemen mee gehad...
Tot gister, waarschijnlijk door mun eigen domme schuld.
Plan was de aanslaggevoelige pads even schoon te maken, sommige reageerden namenlijk nogal stroef.
Dit gedaan, kabeltjes die ik los gemaakt had weer aangesloten,de boel netjes weer in elkaar gezet.
Power aan; alles lijkt normaal, maar dan; als ik het pattern wil laten afspelen of als ik een pattern change wil uitvoeren:
staat er in het beeldscherm: "software error 01". Vanaf daar reageert hij nergens meer op.
Ik denk dat ik op de een of andere manier iets beschadigd heb ofzo?
Zijn er meerdere bekend met dit probleem? Of zou iemand eventueel voor mij dit kunnen oplossen?
Ik wil er zo min mogelijk zelf aan gaan kloten, aangezien dat nu al desastreuse gevolgen heeft ;{
 
ik heb met mijn gebende hr16 ooit ook zoiets gehad maar dat lag aan de standen van de schakelaars die ik er op heb gezet.
als je alles neutraal zet, dus ongemod doet hij het dan ook niet?
heb je alle connectros die je los heb moeten maken ook weer op de juiste plek en op de juiste manier terug gezet?
 
al de bend knopjes dicht helpt ook niet.
Met de kabels weet ik het niet zeker, ik heb ze aan de bovenste helft van de drumbak losgekoppeld, maar alleen de plaatst onthouden en niet echt hoe ze zaten. Stomme fout,kweet het, ook de 1e x dat ik een elektronisch apparaat openhaal..:o:
Maar ik heb volgens mij alle variaties wel gehad, ik heb alleen de drie 14 pins kabels en een 5 pins kabel losgemaakt.
Nu heb ik volgens mij de best werkende kabelconnecties, want alles werkt wel. de 'menu'en cijfer knoppen, de faders, de touchpads, de bendknoppen, t beeldscherm..
Ik krijg er ook gewoon geluid uit als ik op de touchpads speel, bendknoppen opengezet en ook dat heeft het gewenste resultaat.
Maar zodra ik van pattern 99 naar een ander pattern wil skippen of pattern 99 wil afspelen, loopt hij vast (software error number: 01 verschijnt er int beeldscherm)
Ik denk dus dat het iets is met de memory, dat hij die niet kan oproepen ofzo..
Kwil wel foto's maken als er iemand mij wil helpen en wil zien hoe het er van binnen uitziet.
(btw. gebruiksaanwijzing geeft geen info over dit probleem, maar zal het Alesis ook nog laten weten)
in ieder geval bedankt
 
niemand een idee?? :erm:
dan maar een synthtechneut erbij. Bied iemand zich aan?
 
Het kan zijn dat dit apparaat een interne baterij heeft en dat ie vervangen moet worden. Anders zit één van de pads vast. Je zou hem nog een keer uit alkaar moeten halen.
Het kost je mischien 50 euro om te repareren en zij kosten maar 140 euro nieuw.

Succes

dit heb ik op een andere forum gevonden

http://www.synthzone.com/ubbs/Forum5/HTML/000087.html
 
had dat stukje al gelezen, toch bedankt voor het meedenken :W
 
Ik had een kappote voor 2 tientjes van een vlooienmarkt,ik had hem opengeschroeft om te kijken maar ik kon niks vinden. Ik heb hem nog 2 keer in en uit elkaar geschroeft in de hoop dat er iets te repareren viel, en opeens deed ie het weer! nog een keer resetten en hij was genezen. Voor de rest eigenlijk niks veranderd. Ik had wel bijna de neiging om bij die 2 ronde chips de + en - logisch vast te maken, maar ik bedacht me dat ze dat bij Alesis vast wel uitgekiend hadden dus heb ik ze maar laten zitten. misschien heb je die verwisseld bij herbouwen
succes ermee!
 
Back
Top