Probleempje: External FX in Cubase

Mikula

Soulman
Lid sinds
17 februari 2003
Berichten
531
Locatie
Amsterdam
Nu ik mijn Motu heb lopen als een treintje, dacht ik, ik ga mijn TC 1140 eens parallel aan de Motu schakelen (gebruik van external FX vanuit cubase dus).

Het rare is dat ik een vreemd soort op deze manier een SNR verhouding krijg die vele malen hoger is dan als ik hem er in serie achter hang. Het gare is dat het instrument wat ik er aan hang (mijn Fender Rhodes MK1) een stuk verder weg klinkt.. dus zachter dan normaal en ook heeft het een beetje het gevoel of de rhodes in een natuurlijke ruimte staat (dus een soort roomverb, maar bijna niet merkbaar).

Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen? De kabels die ik gebruik voor insert en return zijn van hoge kwaliteit en zijn ongeveer 30 cm lang per stuk. Ook heb ik meerdere in- en outputs van de motu geprobeerd en het probleem blijft bestaan bij alle mogelijkheden.
 
Heb je de latency van die extere FX ook ingesteld?
Als je SX3 hebt staat dat wel in de manual hoe dat moet.
 
Origineel geplaatst door fuse
Heb je de latency van die extere FX ook ingesteld?
Als je SX3 hebt staat dat wel in de manual hoe dat moet.

Jep dat is ingesteld.
 
Origineel geplaatst door Mikula
Jep dat is ingesteld.

:eureka:

Hmm misschien weet ik de oorzaak al, al kan ik het niet testen want ik ben op mijn werk.

Ik heb deze in- en output natuurlijk ook nog actief staan onder mijn VST connections. (weet niet meer zeker of ik die ook in gebruik had in mijn project).

Zal het vanavond eens proberen. Mocht het niet het probleem zijn dan schop ik deze draad wel weer omhoog.

:D
 
Je kunt niet VST inputs/outputs en ook nog eens dezelfde "external FX" inputs/outputs hebben in SX3. Het is of het 1 of het ander. Dus wellicht doe je daar iets verkeerd.
 
Origineel geplaatst door Rauzi
Je kunt niet VST inputs/outputs en ook nog eens dezelfde "external FX" inputs/outputs hebben in SX3. Het is of het 1 of het ander. Dus wellicht doe je daar iets verkeerd.

Ik las het net.. toch apart want ik start mijn projecten altijd op via een template en in die template heb ik al mijn ins en outs geactiveerd :confused:

Thanks voor je bijdrage iig, ik ga er vanavond (anders zondag) eens flink mee aan de stoei en laat wel even weten als het is gelukt en wat de oorzaak van het probleem was.
 
Origineel geplaatst door Mikula
Ik las het net.. toch apart want ik start mijn projecten altijd op via een template en in die template heb ik al mijn ins en outs geactiveerd :confused:

Thanks voor je bijdrage iig, ik ga er vanavond (anders zondag) eens flink mee aan de stoei en laat wel even weten als het is gelukt en wat de oorzaak van het probleem was.
Ik had ook zo'n soort probleem als jij, maar dan dat er oneindige feedback was wat uiteindelijk leidde tot een oorverdovend geluid. Ik vond 't al zo raar dat ik alleen maar als in en output "mix1" kon kiezen. Bleek dus dat ik eerst de desbetreffende VST in/outs moest verwijderen.
 
Back
Top