Custom Klavieren

anoniempje

hobby knooier
Lid sinds
30 september 2003
Berichten
4.874
zou het mogelijk zijn als er genoeg interesse is om bijv met een aantal mensen een controller te bestellen zonder de knoppen etc


ik doel eigenlijk op die cme,s zonder lay out zonder knoppen, etc. alleen met een midi out/ midi in, pitch bend en modulation.
dan heb je alle goede van de cme en ik denk dat goedkoper en beter niet te krijgen/vinden is

het zou haast toch wel mogelijk moeten zijn om bijv een cme uf 6 te leveren voor goedkoper of de zelfde prijs van mij part zonder de knopjes poeha

heb even een foto gemaakt van wat ik bedoel met verschillend aantal octaven waarvan ik denk dat ze boeiend zijn


het lijkt mij zelf vooral interresant om een 3 of 4 octaafs te kopen voor de rozzbox om die erin te bouwen

layoutje erop laten laseren, gaatjes boren printplaatje erin midi in van de rozzbox doorverbinden naar de controller midi aanlsuiting op de controller aan de rozzbox output input erop

de cme zelf van binnen is een heel simpel alluminium soort profiel met over de hele lengte een soort van modulaire bevestigings strips
 

Attachments

  • cme leeg all oct.jpg
    cme leeg all oct.jpg
    40,4 KB · Bekeken: 54
Re: Custom Klavieren

Origineel geplaatst door anoniempje
... het zou haast toch wel mogelijk moeten zijn om bijv een cme uf 6 te leveren voor goedkoper of de zelfde prijs van mij part zonder de knopjes poeha ...

Dat is heel erg moeilijk.
Fabrikanten denken helaas niet op deze wijze, want je bent voor hen slechts een uitzondering, die helaas tijd kost om te behandelen en dat kost dan weer geld, dat ergens 'opgebracht' dient te worden. Kom je aan met een opdracht van minimaal 1000 stuks, dan willen ze wel naar je luisteren, maar meer ook niet.

Kijk eens bij Fatar of je een leuk keyboardje kan kopen, bouw daar zelf je kastje omheen, paar aansluitingen maken en daar ga je. (Fatar maakt ook donker houten toetsen, zo mooi :)

Wout
 
hoi wouter

je hebt wel gelijk want ik begon ook al te denken dat dat toch wel een duur grapje moest zijn

heb cme in elk geval gemailt en kreeg deze mail terug

Dear Sir,

Thanks for interested in our keyboard. Your request looks curious.;-)
If you do not need any internal changes about the keyboard, but just cancel front
panel, maybe I can ask our factory to supply.
Please tell me more about your request and idea.

Best regards,
Zhao Yitian
General Manager
www.cme-pro.com


ik snap het bericht nog niet helemaal, volgens mij denken ze dat ik aleen een kaal front paneel wil

wat trouwens ook op hetzelfde neerkomt maar goed
 
Nee, ze denken dat je een standaard keyboard zonder (of met leeg?) frontpaneel wilt. Denk ik. :D
Wel aardig dat ze er zo op in gaan in ieder geval.
 
heb weer een mailtje

Hi Chris,

I prefer that you buy 2 of each original UF from our distributor, and ask them to
help you ordering four front panel parts without hole from us for your project, so
that you can change them by yourself. Then if you would like to make big order, we
can discuss again.

Best regards,
Zhao Yitian


wel netjes dat ze er aan mee werken, blijkt dus achteraf het makkelijkste om die frontplaat gewoon los te bestellen en op een bestaande cme uf te plaatsen. Geld om een grote order te plaatsen heb ik niet laat staan ze ook nog allemaal kwijt raken.

misschien wat voor bouwers als killian, die een flinke order kan plaatsen om z,n nieuwe generatie rb,s in te bouwen
 
Back
Top