Roland AlphaJuno 2 KAPUT??

54fsben

Inspiration
Lid sinds
4 september 2004
Berichten
303
Locatie
Zwolle
Ik heb een Ajuno2 gekocht waarvan de aftertouch het niet meer doet en sommige toetsen velocity "vreemd" zijn.
De toetsen heb ik in orde doordat ik een nieuwe set toetsrubbers heb geplaatst en de kontakten op de print schoongemaakt heb. Aftertouch strip moet ik nog naar kijken. Er is echter een groter probleem......

Bij sommige preset voices zijn er een paar toetsen die een compleet ander geluid geven.
Dit speelt ook bij de memory bank.

Zou dit corrupte interne "sysex" kunnen zijn of moet ik echt denken aan de DCO's of VCF die gammel zijn ??
Sommige voices doen het echter goed over de hele range van toetsen.

De memory bank is chaos maar dat zou te herstellen kunnen zijn door een sysex Load. (Heb ik nog niet gedaan).

Ik ben benieuwd of er andere leden zijn die dit preset bank gedrag ook hebben gehad en hoe zij dit eventueel hersteld hebben.

Ik weet dat ik hem altijd nog naar Roland Service kan brengen, maar wie weet is het een bekend probleem en kan ik met vervanging van wat onderdelen het zelf. Het blijft leuk zelf te knutselen.

Greetz Ben
 
Hoi Ik meen mij te herinnerren dat er een soort RAM reset mogelijk is, hirbij verlies je dan wel alle usedr data, maar die was je toch al kwijt

Volgens mij was dat PROTECT switch achterop OFF, terwijl je hem aanzet hou dan tegelijkertijd PORTAMENTO en DATA TRANS ingedrukt.

Succes
 
thanks

thanks

OK bedankt..... ga ik proberen....hou je op de hoogte

Greetz Ben
 
er staat hier op het forum ook nog een onderwerp over de aftertouch van de alpha juno,s die houdt er nog wel eens mee op als het goed is was dat een stekkertje wat geen goed contakt maakte, even zoeken op het forum
 
Back
Top