MOTU 64-bit Windows drivers are now available

Hanz

Anonieme Analogist
Lid sinds
17 januari 2003
Berichten
13.801
Locatie
Mijn eigen kleine universum
Goed nieuws! Het heeft wel even geduurd, maar ze zijn er eindelijk...

Are you running an XP Pro x64 system? 64-bit Windows drivers for MOTU FireWire and UltraFast USB 2 audio interfaces are now shipping and available for download here.

The updated 64-bit drivers include 32-bit emulation, allowing you to freely use 64-bit and 32-bit audio software applications simultaneously.

All MOTU FireWire and USB 2 audio interfaces are supported, including the new UltraLite half-rack bus-powered 10x14 FireWire interface, the 192kHz bus-powered Traveler, the 828mkII (FireWire and USB 2 models), the 896 (both the original and HD models) and even the original 828 FireWire interface.

64-bit drivers for MOTU's PCI-X and PCI Express audio interfaces are now in beta and are expected to be finalized by the end of April. 64-bit drivers for MOTU's entire line of USB MIDI interfaces are currently under development and are expected to ship soon as well.

http://lasso.motu.com/downloads/fil...-sortfield=date&-sortorder=descending&-search
 
Tja, nu Emagic nog... updates voor de Unitor8 zullen wel nooit meer komen... :Z
 
Origineel geplaatst door Hanz
Tja, nu Emagic nog... updates voor de Unitor8 zullen wel nooit meer komen... :Z

Check it out :
http://download.info.apple.com/Apple_Support_Area/emagic/Driver_Files/

De meest recente versies werden gepost in november 2005. Ik heb op de Musikmesse nog even geïnformeerd op de Apple stand of er nog updates komen voor de nieuwe Intel-Macs, en ze hebben me bevestigd dat die later dit jaar nog toegevoegd zullen worden op deze site.

Geen idee echter of ze die moeite nog gaan doen met 64bit drivers voor WinXP...
 
Origineel geplaatst door David
Check it out :
http://download.info.apple.com/Apple_Support_Area/emagic/Driver_Files/

De meest recente versies werden gepost in november 2005.


Hahaha, ja de website werd toen voor het laatst geupdate.
De betreffende drivers dateren van 6 december 2001 ... da's andere koek!
En natuurlijk ook nog nèt wel compatible met Windows 2000, en nèt niet lekker met XP (rare dingetjes).

Ik heb op de Musikmesse nog even geïnformeerd op de Apple stand of er nog updates komen voor de nieuwe Intel-Macs, en ze hebben me bevestigd dat die later dit jaar nog toegevoegd zullen worden op deze site.

Geen idee echter of ze die moeite nog gaan doen met 64bit drivers voor WinXP...

Zozo, da's nuttige informatie. Gezien het niveau van support voor 'het andere platform dan OSX' (zoek bijv. maar eens de Unitor editor op die site) denk ik dat we realistisch moeten zijn... maar wie weet... :D
 
Origineel geplaatst door Hanz
Hahaha, ja de website werd toen voor het laatst geupdate.
De betreffende drivers dateren van 6 december 2001 ... da's andere koek!
En natuurlijk ook nog nèt wel compatible met Windows 2000, en nèt niet lekker met XP (rare dingetjes).

Tjah sorry... ik had het over OS X drivers (nov '05) ; had effe niet in de gaten dat je XP drivers zocht voor de Unitor. Die komen er wellicht nooit... :Z
 
Tja, toch klote als je een PCI-324 hebt en besluit een nieuw 64 bit systeem te kopen zoals ik...
Gaat dus lekker niet werken, PCI-324 werkt niet op 64 bitters!

Laat ik nu de 2408MKII 2e hands hebben gekocht zonder een serialnumber te hebben ontvangen is een upgrade naar de PCIe-424 waarschijnlijk ook geen optie...

Wordt je echt blij van....:confused:
 
Tja, da's vervelend. Aan de andere kant, 64 bits draaien biedt je *nu* nog niet echt voordelen en het zal vrij lang duren voordat je 'verplicht' wordt over te stappen. Dat de MOTU 324 eruit ging is natuurlijk niet echt schokkend, hoe oud is dat beestje inmiddels? Gelukkig wordt je 2408 er niet minder van...
 
Het "beestje" is inmiddels 2 jaar in mijn bezit.... de leeftijd zal nu zon 4 jaar zijn denk ik.

Ik heb uit pure frustratie maar een mail naar MOTU support gestuurd in de hoop dat er een oplossing voor dit probleem c.q. uitdaging gevonden kan worden, doch vrees ik het ergste.

Ik heb even op het net gesneupt naar een goede vervanging, ik merk op dat er weinig PCIe interfaces te krijgen zijn.

Misschien toch maar eens kijken naar een degelijke firewire oplossing welke niet meteen mijn tegoeden opslurpt ....;)
 
Back
Top