Ik zoek: Iemand die er wat van kan?

JJ2803fin

Nieuwkomer
Lid sinds
17 april 2006
Berichten
2
Locatie
Genk (België)
Hallo Synthesisten,
Kben sinds kort trotse eigen naar van een Korg TR61. Super Synth, Super geluid,... Maar na alle voorgeprogrameerde combinaties en programma's te hebben uitgetest, zouk graag zelf wat van die dingen in elkaar zetten. De handleiding is compleet Engels en voor iemand die gewoon is keyboard te spelen lijkt alles wel chinees. Om het kort te zeggen: Ik geraak er gewoon niet aan uit. Ik weet zeker dat wat ik uit die synth uit wil halen dat dat er ook uit te halen valt, maar ik ben zelf te onervaren om die dingen zo op men 1tje te doen.

Daarom ben ik op zoek naar iemand die me wat kan helpen met het in elkaar steken van eigen sounds en combinaties. Liefst iemand die het merk Korg en Het type TR ook wat kent of er vlot mee over weg kan. Tzou helemaal te gek zijn moest ik iemand vinden met gewoon hetzelfde model enzo. Ik wil die persoon daar eventueel zelfs lessengeld voor geven onder de vorm van een uurloon of zoiets. Als iemand met kan/wil helpen laat dan maar iets weten. Je kan mij toevoegen via msn: fladderfun@hotmail.com of gewoon een mailtje sturen naar dat adres. Ik dank jullie.

Groetjes Johan
 
Ik zou natuurlijk kunnen opperen om maar naar Den Haag af te reizen en zo en dan nog wat lesgeld vragen, maar ik denk dat een aantal boeken voor jou meer op hun plaats zullen zijn. Genk heeft vast een leuke bibliotheek.

Wat je leest moet je proberen te vertalen naar je Korg.

Wout
 
Re: Ik zoek: Iemand die er wat van kan?

Origineel geplaatst door JJ2803fin
Hallo Synthesisten,
Kben sinds kort trotse eigen naar van een Korg TR61. Super Synth, Super geluid,... Maar na alle voorgeprogrameerde combinaties en programma's te hebben uitgetest, zouk graag zelf wat van die dingen in elkaar zetten. De handleiding is compleet Engels en voor iemand die gewoon is keyboard te spelen lijkt alles wel chinees. Om het kort te zeggen: Ik geraak er gewoon niet aan uit. Ik weet zeker dat wat ik uit die synth uit wil halen dat dat er ook uit te halen valt, maar ik ben zelf te onervaren om die dingen zo op men 1tje te doen.

Daarom ben ik op zoek naar iemand die me wat kan helpen met het in elkaar steken van eigen sounds en combinaties. Liefst iemand die het merk Korg en Het type TR ook wat kent of er vlot mee over weg kan. Tzou helemaal te gek zijn moest ik iemand vinden met gewoon hetzelfde model enzo. Ik wil die persoon daar eventueel zelfs lessengeld voor geven onder de vorm van een uurloon of zoiets. Als iemand met kan/wil helpen laat dan maar iets weten. Je kan mij toevoegen via msn: fladderfun@hotmail.com of gewoon een mailtje sturen naar dat adres. Ik dank jullie.

Groetjes Johan

Ik heb voor de gein de operation manual gedownload en die is toch echt zo klaar als een klontje. Gewoon stap voor stap doornemen en een beetje geduld oefenen. Als je meer wilt weten over hoe synthesizers werken, kun je dit eens bekijken:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Synthesizer

En pagina van BananaWorld is ook een heel goed idee.

Daarbij moet je ook beseffen dat die Korg maar relatief beperkte mogelijkheden heeft tot editen.

Niet bij de pakken neerzitten.. ik heb het allemaal ook zelf geleerd en zie hoever ik ben gekomen :D
 
Re: Re: Ik zoek: Iemand die er wat van kan?

Re: Re: Ik zoek: Iemand die er wat van kan?

Origineel geplaatst door Kat Yidaki
... Daarbij moet je ook beseffen dat die Korg maar relatief beperkte mogelijkheden heeft tot editen. ...

Inderdaad, nogal beperkt, maar dat is geen reden woorom je er niet meer mee zou kunnen doen.

De Manual is toch best wel uitgebreid en met een beetje systematisch geduld kom je al een heel eind.

Wout
 
Misschien een master class (is 1 dag)sound disign bij Rob Papen volgen.Interessant en Rob is een zeer symphatiek mensch.
Hij woont in Limburg dus dat valt misschien wel te doen vanuit Belgie.
 
workshops

workshops

Bestaan er zo geen workshops voor mensen die wel al kunnen spelen, want da lukt wel. Ma die gewoon ni zo gewend zijn met al die instellingen enzo? In boeken vind je idd veel informatie, maar een leraar lijkt me gewoon efficienter. Ales de Handleiding int nederlands was had het mss nog net gelukt, maar ja Korg en Nederlands gaat ni zo goed samen heb ik al vernomen.

Groetjes
 
Back
Top