Hammond XB1 vraagje

B3-jojo

Hammond Wizard
Lid sinds
15 februari 2006
Berichten
116
Locatie
Enschede
Hallo,

Ik ben trotse bezitten van een hammond Xk3 en ik had al een XB1 die ik nu wil gebruiken als midi controller. 'k Heb alles al voor elkaar (program change, channel change enz.) op 1 ding na.
Als ik een normaal sustain pedaal aansluit, en gebruik dan gaat het net niet helemaal goed.

Normaal gebruikte ik het pedaal om de leslie aan/uit te zetten. De leslie gaat aan als ik het pedaal indruk en loslaat , dus 2 puslen. Het probleem is nu dus dat als ik piano speel dat de sustain blijf hangen als ik het pedaal los laat, en pas weer uitgaat als ik het pedaal weer indruk.

Iemand een idee hoe ik dit kan veranderen?

:frons:
 
misschien had je het zelf ook wel bedacht maar de polariteit van t sustain pedaaltje is precies contra... nou weet ik niet of dat je n instelling in je apparaat kan veranderen ? Heb je zo'n los pedaal dan zou er aan de onderkant een knoppie kunnen zitten dat de polariteit omdraait..

suc456
 
Zit geen knopje onderop, maar 'k kan natuurlijk altijd dat ding ff om solderen, maar hoeze werkt de polariteit om draaien dan? 1 keer indrukken en loslaten is 'aan', maar een bij een normale stage piano of workstation is indrukken 'sustain aan' en loslaten is 'sustain uit'.

Het is trouwens een gewoon normaal roland pedaal, ik denk de bekendste die er is. Ijzeren pedaal, zwarte plastikken behuizing, en zo'n rare rubberen flap die je kunt draaien.
 
Shit, nu is het me gelukt, door met wat instellingen te klooien in de hammond, alleen nu heb ik het precies verkeerd om. Pedaal intrappen is nu 'sustain uit' enz.

Maargoed, nog ff klooien en dan kom ik er wel uit.
 
DoH! :stupid

Het wou niet lukken. En omdat ik het andersom wel aan het werken had, heb ik nu dus wel het pedaal opengehaald. Niet de polatireit veranderd want dat werkte niet, maar het schakelaartje had 2 puls punten, ingedrukt en niet ingedrukt. Dus nu gewoon anders aangesloten :D
 
Back
Top