Om de 5 min een tikje uit de synth

Ramirez

Ouwe rot
Lid sinds
10 oktober 2004
Berichten
1.226
Waarschijnlijk is dit al een keer gevraagd,maar ik krijg het niet gevonden.
Ik heb dit al een keer meegemaakt met een g-800.
Maar nu doet m'n jd-800 het ook.

Ongeveer om de 5 min hoor je een klein tikje/klikje uit de phones/output.
Nou heb ik me laten vertellen dat dit met de voeding te maken kan hebben.

Een vriend van me heeft dit ook gehad,maar nooit iets aan gedaan.
Misschien dat jullie dit probleem kennen.

Iemand een idee?
 
Ik zou hem maar snel wegdoen....... 300 euro??????


Nee, klinkt inderdaad als een voedings probleem. Moet toch wel te vinden zijn???

Als je assistentie nodig hebt, dan wil ik wel helpen. Enige ervaring in reparaties.
 
No way.ik heb hem net.die gaat voorlopig de deur niet meer uit.
:D
Bedankt studioduif voor het aanbod.
Misschien dat ik er op terug kom.
Met alle respect,maar mischien dat iemand dit probleem meteen herkent.
Lijkt me toch sterk dat ik de enige twee apparaten heb die dit vertonen.
 
Heb je geen inschakel klikken op je spanningsvoorziening van bijvoorbeeld een cv ketel die aanslaat?
 
Diepvriezers zijn ook berucht wat dat aangaat, en.. zolang ze dichtzitten, zo regelmatig als een klok.
Al eens geprobeerd de apparatuur op een andere groep aan te sluiten ?
 
of een filter ertussen..

of een filter ertussen..

zijn ook veel stekkerblokken met dit ingebouwd..volgens mij zit jouw probleem daar,de spanningspieken worden versterkt door de phoneversterker in je synth..gewoon ff ontstoren die hap..
 
Komen deze storingspieken om exact dezelfde tijd ? Zo ja dan kan het een midi klokinstelfout zijn. (er mag maar 1 master zijn)
 
Ik heb hem al gereset,op alle groepen van het huis aangesloten zonder andere apparaten aan te zetten.
De tijd is niet exact,soms om de 4 min en soms om de 5.5 min.
Ik sprak net iemand die dit verwees naar een mogelijke elco defect.
Kan...geen idee.
Ik zou niet weten hoe ik dit moet zoeken,laat staan repareren zo technisch ben ik ook weer niet.

Ik ben er alleen een beetje huiverig voor om hem weg te brengen naar de roland rep.
Aangezien ik geen flightcase heb,ben ik bang dat ik een beschadigde jd800 terug krijg.

Of zit ik er naast?
 
Hoi Ramirez,

Het lijkt me zeer eenvoudig om te checken of het om storende koelkasten o.i.d. gaat. Ga met het apparaat naar een kennis, of je moeder of zo, en kijk of hij het daar ook doet.

Verder zijn mijn ervaringen met de Roland T.D. ok, alhoewel ik denk dat hij ook wel 'lokaal' nagekeken kan worden.

Groet,

Studioduif
 
Dat ga ik zeker probeeren voor ik hem wegbreng.
Tot zover bedankt voor de reacties.
wordt vervolgd.
 
Een paar weken terug heb ik z'n motorkap open gemaakt om te kijken of er iets te zien valt.
Met een lampje alles nagekeken.Nergens aangezeten.
Netjes de kap weer dichtgedaan.

En het gekke is dat ie het nu al weken prima doet zonder ook maar 1 tikje te geven.
Mischien dat het er ook wel mee te maken heeft dat ik hem zins die tijd op een standaard van 30 graden heb staan.
Of dat er met het open en dicht gaan een draadje of zo niet op z'n plaats heeft gezeten.
Ik weet het echt niet,ik heb er geen verklaring voor,maar ik ben er in ieder geval van af.

Nog bedankt voor de reacties
:okdan:
Ik kan weer rustig slapen.
 
ik kan me voorstellen dat je ergens in een elco een statische iductiespannings opbouw hebt. die om de zoveel tijd ontlaat. ik heb een mengtafel gehad die dat deed
.
probleem is om uit te vissen welke elco het doet
en om ze allemaal te vervangen lijkt me gedoe.
sterkte ermee
 
Dat heb ik ook al een keer met een mengtafel gehad.
Ook ben ik er achter gekomen dat een adapter van een korg ms2000 invloed kan hebben als deze te dicht bij een yamaha adapter staat.
Vraag me niet hoe of wat maar toen ik deze adapters uit elkaar had gezet was het probleem over.
Is al een tijd geleden hoor,volgens mij ging het toen om een brom of een tikje.

Trouwens,is het normaal dat je bij de jd800 de aftertuch vrij hard in moet drukken?
Harder dan bijvoorbeeld bij een xp80/30?
 
:D Ik inmiddels ook.Vind mijn vriendin eigenlijk helemaal niet zo erg:D

Maar de aftertuch gaat toch niet langzaam slechter werken?
Volgens mij gaat het of in een keer kapot of hij doet het goed.
Tja,Of hij is al zwaar vanuit de fabriek.Maar dan lijkt het me dat je er weinig aan kan doen.

Of zit ik er naast.
 
Origineel geplaatst door Ramirez
:D Ik inmiddels ook.Vind mijn vriendin eigenlijk helemaal niet zo erg:D

Maar de aftertuch gaat toch niet langzaam slechter werken?
Volgens mij gaat het of in een keer kapot of hij doet het goed.
Tja,Of hij is al zwaar vanuit de fabriek.Maar dan lijkt het me dat je er weinig aan kan doen.

Of zit ik er naast.

ik denk dat hij niet veel slechter zal worden, nieuw zal hij goed gewerkt hebben, als je wilt inspelen kun je ook een andere synth met goedwerkende aftertouch gebruiken, doe ik nu ook
 
De een reageert toch anders met het klavier als de ander.
Om die verschillen op te vangen speel ik ook altijd alles met 1 keyboard in.

:slotje:
 
Back
Top