Roland R-70 probleempje

Loony DJ

Nieuwkomer
Lid sinds
6 november 2005
Berichten
10
Locatie
In tha Jungle
Mn Roland R-70 naar de knoppen :erm:

Hij doet t wel `maar een stuk of 6 van mijn pads werken niet
en ik hoor de hele tijd een hat tikken :/

Nu zoek ik dus een goed adres waar ik m heen kan brengen
T liefst omstreken tiel & utrecht `maar ergens anders mag ook
Zelf maken`daar durf ik zelf niet aan te beginnen
Ik word al duizelig als ik al die kleine koppelingetjes zie 8~

Dus als je een plek weet waar ik m kan brengen(voor een beetje normale prijs )
Of je bent zelf een supertechneut 8)`let me know

Alvast bedankt
Loony
 
Je kunt jezelf een paar duiten besparen door dit vaak voorkomende Roland pad euvel zelf te verhelpen. De pads in je R-70 zijn precies dezelfde als de knoppen van de MC-202 en de pads van de R-8 die dat probleem ook vertonen. Na verloop van tijd komt er vuil tussen de padcontact en de PCB-contact. Met een zacht doekje die bevochtigt is met water en een klein beetje milde zeep de padcontact en de contact op de PCB schoonvegen (vergeet de rest van de knoppen ook niet te doen, ook bv. de bank-selection en de start en stop knop op je R-70 gaat naar verloop van tijd haperen) en klaar is kees.

Als je het uit elkaar halen van je machine jezelf niet toevertrouwt kun je eens Boemstjak vragen. Dat is één van de wizards van het forum.
 
Origineel geplaatst door matador
Met een zacht doekje die bevochtigt is met water en een klein beetje milde zeep de padcontact en de contact op de PCB schoonvegen (vergeet de rest van de knoppen ook niet te doen, ook bv. de bank-selection en de start en stop knop op je R-70 gaat naar verloop van tijd haperen) en klaar is kees.

Dit heb ik laten doen door een vriend van mij`maar t probleem is nog niet opgelost :erm:
hij heeft t met bijna pure alcohol gedaan
Hij zegt dat t waarschijnlijk vochtig is geweest `en dat waarschijnlijk die grote kabel naar mn drumpads naar de kloten is ..........zuigt wel zeg
heeft er nog iemand tips `want ik begin zolangzamerhand t gevoel dat ik m niet meer aan de praat krijg
:confused:

Alvast bedankt
Loony
 
Back
Top