Graag advies techno track

cryptout

Ingeburgerd
Lid sinds
25 december 2005
Berichten
88
Locatie
Amsterdam
Hallo synthforum mensen, ik lurk hier al een tijdje en ik vind dat het nu tijd is voor mijn eerste post.

Ik ben met een track bezig en ik kan zeker wat advies gebruiken.
Ik wil graag weten of mijn track klinkt zoals ie "moet klinken", of dat ik er meer uit kan halen of dat ik juist iets moet minderen.

Het gaat me dan vooral om de mix hoewel alle tips welkom zijn.

Hier staat de mix
http://www.corputty.com/mp3/dark_machine_128mp3_mix.mp3

En hier staat een mastering poging
http://www.corputty.com/mp3/dark_machine_128mp3_master.mp3

Ik heb helaas zelf (nog) geen monitors dus ik heb moeten mixen op hifi speakers en een headset. Nu kan ik binnenkort bij iemand komen mixen op echte monitors en ik vraag me af waar ik dan op moet letten.

Alvast bedankt voor het luisteren.

PS, De "server" is uit als ik slaap...
 
Lekker spannend hoor. Mooie intro.
Mooi nummer maken is een goed opnemen is 2, momenteel het nummer alleen via mijn speakertjes op mn laptop geluisterd en klinkt goed hoor. hij zou wel een keertje lekker los kunnen gaan maar misschien ligt dat aan mij. :D
Go with the flow. ga zo door!!
 
Wel aardige track, maar moet nog wel veel aan gebeuren. De kick is te droog naar mijn mening, zou een andere gebruiken die ronder is. Verder kan er meer afwisseling en perscussie aan de track worden toegevoegd, hij loopt nog te standaard, de track verrast mij niet. Misschien kun je er een paar filters bij doen, om het geheel wat spannender te maken. Je kan wel horen dat de track nog niet goed is afgemixt, maar dat komt binnenkort goed zoals je zei :)
 
Bedankt voor de reacties, het gaat me zoals ik zei vooral om de mix.
Als jullie me wat tips kunnen geven om die beter te krijgen zou ik dat erg waarderen.
 
Het geheel is imo wat vlak, je zou iig wta meer diepte kunnen creeren door panning, reverbs, volume, filters enzovoort te gebruiken. Het geheel (de sound) en de opbouw is niet echt spannend zo.

Maar verder zeker niet slecht volgens mij...
 
idee is erg leuk idd .... maar het moet zoals gezegd wel wat beter worden uitgewerkt !

Vind trouwens je mix beter als je master klinken. Op je master zit naar mijn mening iets teveel stereo spread ofzoiets ?

Groetjes Glenn
 
Okay bedankt hier kan ik wat mee.

Ik heb veel moeite om de mix "goed" te krijgen ik heb echt snel monitors nodig. Ik ben ook nog zo stom geweest om bijna 100% met een headset op te werken en dat is denk ik erg fout geweest.

Nogmaals bedankt voor jullie tijd.
 
Back
Top