Cursus mastering

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

fuse

Gepokt en gemazeld
Lid sinds
7 juli 2001
Berichten
18.831
Beste leden,

Binnenkort start ik in mijn studio met "Mastering basics" en "Mastering masterclass".
En om te beginnen eerst met de basics cursussen.
Wat de cursussen precies inhouden zal ik nog wel op m'n website vermelden.
In het kort:
Basics bedoeld om een mastermix te leren maken voor mensen die net ondekt hebben hoe ze kunnen mixen en nu toch een leuke eindmix leren maken om trots op te zijn.
De masterclass gaat al een stapje verder en haalt er ook wat meer theorie bij en kan zelfs als opstapje dienen om zelf te gaan masteren. (en zal er ook een voorselectie gedaan worden)
Beide duren een (hele) dag en max 2 personen per dag (woensdag, zaterdag).
Inclusief lunch en lesmateriaal. Beide cursussen zullen normaal 175€ kosten maar voor leden 160€.

Met vriendelijke groet,

Wouter Veltmaat
www.seriousmastering.com
 
Hee goed zo!

Ik kom zeker een x langs maar nu nog even niet.......

[edit]
voor de basic cursus trouwens [/edit]
 
Asl ik het bedrag ooit bij mekaar heb gespaard, kan je wel op me rekenen denk ik (tenminste ... als je ook uitleg geeft voor hardware solutions :D ).

Succes in ieder geval :okdan:

:doei:
 
Leuk, ik ga zeker meedoen :okdan:

(moet ook nog steeds een keer zo'n masterclass van meneer Papen gaan bijwonen...)
 
helaas king, Rob Papen is gestopt met de cursussen.

Heel tof plan dit fuse. Veel s6!
 
leuk ! ziet er verzorgt uit .. goed bezig fuse .. eh ik bedoel wouter .. :P
 
Leuk fuse!

Tipje misschien voor de website, wat plaatjes van de studio?, maakt het nog wat interessanter.

Succes iig ;)
 
Ben op zich best wel benieuwd naar het programma. Zal je website in de gaten houden....
 
netjes fuse


alleen als ik zo je site lees en dan doe ik me even voor als geinterreseerde klant :)

dan komt het gear fetisj stukje een beetje als een slap excuses over :) eerst is het mogelijk om met goedkope gear gewoon goede resultaten te behalen, en later stem je er zelf mee in toe dat je investeerd in apparatuur in de toekomst om zo hoog mogelijk kwaliteit te behalen.

komt meer een beetje over als: ik doe het nu nog met deze spullen, maar als jullie mij genoeg laten masteren dan heb ik zo dure spullen :biertje:

niet lullig bedoelt ofzo, maar ik zou dat stuk weg halen, het zou mij als ik een klant was afschrikken niet zo zeer dat er met goedkopere apparatuur gewerkt wordt, maar wel het excuus.

maak er juist een boeiend statement van waarom jij nou juist met de apparatuur werkt die nu je hebt, dat is een stuk overtuigender
 
Origineel geplaatst door Ensemble
helaas king, Rob Papen is gestopt met de cursussen.

Heel tof plan dit fuse. Veel s6!

ow jammer
Nou ja, dan maar wachten op de DVD....
 
Hmm.. ik zal hier eens serieus over na gaan denken.

Is het btw gewoon in Eindhoven? En hoelang (hoeveel uur) zijn de cursussen?
 
Is gewoon in Eindhoven ja.

Ben nog wel even bezig met de cursus handleiding want die was toch niet helemaal zoals die hoort te zijn. Dat moet gewoon goed zijn want kun je later als lekker aan de slag gaat het er gewoon nog bijhouden.
 
:D

9. Your telephone answering-machine message took 2
days to produce and you're planning on a remix.

14. You perk-up on Sundays when you hear the word
"Prophet".

:D :D


12. You're always turning the hot and cold water knobs
on the sink looking for that "perfect" mix.
... he maar deze doe ik echt!



Fuse, heb jij die zelf gemaakt? Echt wel lache allemaal.... :)
.. verder gelezen en.. ik lig hier echt dubbel man :dubbel: ... :peukie:
 
Leuk initiatief heb wel interesse echter eindhoven is wel weer ver voor me.
 
Ben een beetje lui geweest de afgelopen tijd.
Maar nu gaat het er toch eindelijk van komen.

De eerste cursus Mastering basics wil ik zaterdag 24 juni gaan geven.
Met een maximum van 2 personen. Je kunt je opgeven via email cursus.
Mocht het dan niet uitkomen krijg je nog wel de kans op andere data.
Onderstaand schema is indicatie van wat er behandeld gaat worden.
Code:
09:00	Introductie, voorstellen en voorkennis
10:00	Inspiratie
10:30	Koffie pauze
10:45	Arrangement 
11:30	Details aanvullen
12:00	Lunch pauze
12:30	Referentie materiaal
13:30	Mixen van cursist(en)
14:00	Middag pauze
14:15	EQ, compressie, limiting, multiband compressie
15:00	Sends, Inserts, Panning, Fading
16:00	Bepalen wanneer eindmix goed is
17:00	Einde

Het is dus duidelijk een beginnerscursus.
Mocht je twijfelen of het wel iets voor je is laat het dan even weten.
Beide cursussen zullen normaal 175€ kosten maar voor leden 160€.
(Of contant of via de bank over te maken, pinnen kan niet.)

Ondertussen blijf ik ook gewoon doorgaan met het ontwikkelen van de Masterclass mastering cursus (materiaal) en zat er ook over na te denken om een workshop bij mensen thuis te kunnen geven.

En graag dat iedereen die vragen of opmerkingen gewoon even een PBtje stuurt of een e-mail dan zou ik dat zeer waarderen.
 
en is het dan de bedoeling om zelf gebracht materiaal aan de slag te gaan, wordt dit aangeleverd. of is het vooral een theoretische cursus?
oh ja ben je hard of soft gericht?
 
Net mijn mijn vakantie. Mijn vraag is dus ook moet je zelf materiaal leveren?
 
Het is een kruising tussen theorie en praktijk. Hard of soft maakt eigenlijk niet uit want heb allebei wel. Je kunt uiteraard zelf aangeven welke kant je het meeste op wilt. En da's natuurlijk het mooie ervan dat het geen standaard verhaaltje krijgt wat afgeraffeld wordt.

Daarom heb ik ook als ondersteuning een cursus manual zodat je later het nog na kan lezen en gebruiken in je studio. Plus de mogelijkheid om naderhand nog via email een 5-tal vragen te stellen waarop ik dan serieus op inga. Want een dag is maar kort om zoveel informatie te verwerken zodat je het ook oppikt om te kunnen gebruiken.

En eigen materiaal meebrengen kan maar hoeft niet perse. Een (aantal) mastermix(en) is wel handig als referentie. (Anders pak ik wel wat voorbeelden van het forum hier. )

En als je dan niet kan is er altijd wel weer een andere datum.
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top