Automation probleem logic 5

DarkChaos

just music
Lid sinds
24 april 2005
Berichten
745
Locatie
in de Studio
Beste SFérs,

Ik ben me sinds korte tijd meer aan het focusen op logic 5, dit ivb met dat ik het pakket overgenomen heb van iemand en ik fl studio eigenlijk meer dan zat ben. Tot nu toe bevalt de overstap meer dan prima alleen ik loop iedere keer weer
tegen een probleem aan zodra ik vsti's wil automatiseren.

Ok het probleem...

Stel ik laad vanguard of een andere willekeurige vsti in audio instrument kanaal1, wanneer ik dit kanaal selecteer dan worden de midi cc's van mijn jp8000 doorgezonden naar de vanguard.. werkt prima...
Dus als ik de cutoff van mn jp8000 beweeg word dit tevens gedaan in vanguard... maaaarrrr...
Wanneer ik logic nu in record mode zet... en ik wil met de hand een nieuwe automation opnemen voor m'n cutoff..
dan neemt hij deze events op als midi cc's in m'n Event list... maar hij tekent niet de automation bij de bijhorende automation parameter van bv. vanguard....

Nu heb ik al gekenen in de manual en volgens mij is het de functie :
Opties > Track Automation > Move Object data to track automation

Maar er gebeurd niets na deze handeling... wie kan me helpen ?

Alvast bedankt en met vriendelijke groet,

Bas de Waard
 
Hey DarkChaos,

Het gebeurt wel maar je moet in logic wel eerst de automation zichtbaar maken.

Als ik het me goed kan herrineren zit dat ergens onder een menu item View -> track automation in je arrange window.

Als je dan nog niks ziet, moet je je track even proberen wat meer verticaal in te zoomen.
Volgens mij was dat ook in logic 5 ergens links onderin op je track balk klikken en naar beneden draggen.
 
Dankjewel voor je antwoord GeitenBreijer,

Tis alleen nog steeds niet gelukt =( ik heb de automation van het desbetreffende kanaal reeds zichtbaar gemaakt.. maar als ik kijk bij de Filter Cuttof automation dan is daar gewoon niets getekend... ene rechte lijn met de waarde 0 is te zien...

Ik snap er nix van :confused:

Is er mischien nog iemand hier die ook met v5.5 werkt op pc platform ?
 
Laatst gewijzigd:
Heb je de midi contoller data in een apparte track opgenomen?

Als je je opgenomen stukje in matrix view bekijkt kan je ook met view hyperdraw oid controller data bekijken. Staat ie daar ook bij?
 
Nee in de zelfde track..... ik zie ook dat zodra ik tijdens de recording een de filter van m'n 8000 beweeg..dat er op de track midi data word opgenomen.. (een soort wit vlak met wat balkjes en kruisjes)...

Maar krijg het niet geconverd naar de automation
 
Bij mij doet ie het ook niet als ik een Es2 synth even pak. Maar je kan wel in hyperedit de data editen, is dat misschien geen oplossing dan?

In het verleden heb ik het toch wel eens meer dan 1x gedaan, maar misschien met andere synths oid.
 
Back
Top