Roland Juno 106 schoonmaken

maxim-crx

Stamgast
Lid sinds
16 oktober 2005
Berichten
145
Locatie
Landgraaf
Hallo,

ik wil mijn Juno 106 eens grondig schoon gaan maken. Er is 1 key die een beetje hapert. Ik heb hem al opengehad, maar kreeg de toetsen niet los. Het veertje heb ik al los gehaald, maar dan moet je de toets een kant op schuiven en dan zou je hem eruit kunnen wippen, maar deze wordt tegengehouden door een plastic stripje.

Heeft iemand tips hoe dit het beste kan zonder iets stuk te maken?

Alvast bedankt.
 
Die plastic strip kun je zonder te beschadigen lostrekken. Dan kun je de toets eruit halen. Naderhand kun je contactlijm op de strip aanbregen en hem weer vastplakken.
 
Nog ff een reminder: mocht je het niet zelf al gezien hebben, maar de veertjes van de toetsen zijn van verschillende lengtes (voor de zwarte iets korter meen ik), dat je daar even rekening mee houdt, ik kwam erachter nadat ik al meer dan de helft van de veertjes had vastgemaakt :D

(Ik heb trouwens een Juno 2, maar volgens mij is dat hetzelfde toetsenbord als de Juno 106)

groet.
 
de veertjes zijn allemaal de zelfde maat. er zit wel verschil tussen de juno106 en de juno2 toetsen als het goed is zijn de juno2 gewogen toetsen. wat wel over een komt zijn de maten
 
Origineel geplaatst door matrixxx
de veertjes zijn allemaal de zelfde maat. er zit wel verschil tussen de juno106 en de juno2 toetsen als het goed is zijn de juno2 gewogen toetsen. wat wel over een komt zijn de maten

Nee, de veertjes zijn inderdaad verschillend in maat. het scheelt een paar millimeter in lengte. Even uit m'n hoofd gaan de korte veertjes op de witte toetsen en de lange op de zwarte. Oh ja, de ronde kant van het veertje gaat op het plastic van de toets en het ovale gedeelte gaat op het metalen chassis.
 
Origineel geplaatst door Boemtsjak
Nee, de veertjes zijn inderdaad verschillend in maat. het scheelt een paar millimeter in lengte. Even uit m'n hoofd gaan de korte veertjes op de witte toetsen en de lange op de zwarte. Oh ja, de ronde kant van het veertje gaat op het plastic van de toets en het ovale gedeelte gaat op het metalen chassis.


:dubbel: meen je niet dan weet jij wat ik ooit fout heb gedaan in het verleden. al heb ik er zelf nooit wat van gemerkt. ik wist wel dat dat je ze op een manier er in moest zetten maar de de lengtes is mij nooit opgevallen
 
Origineel geplaatst door Boemtsjak
Oh ja, de ronde kant van het veertje gaat op het plastic van de toets en het ovale gedeelte gaat op het metalen chassis.

Ahaa, dat wist IK nou weer niet... :D
Maar die kunnen er waarschijnlijk maar op 1 manier op toch?? de ronde kant past precies om het ronde palletje op de toets neem ik aan? Mij was het niet opgevallen ieder geval...
 
Origineel geplaatst door Boemtsjak
Nee, de veertjes zijn inderdaad verschillend in maat. het scheelt een paar millimeter in lengte. Even uit m'n hoofd gaan de korte veertjes op de witte toetsen en de lange op de zwarte. Oh ja, de ronde kant van het veertje gaat op het plastic van de toets en het ovale gedeelte gaat op het metalen chassis.


om er nog even op terug te komen is dat de veertjes alleen verschillen bij de alpha juno en niet de juno 106 dus heb ik het wel altijd goed gedaan. en hoe weet ik dat zeker............ omdat ik een juno106 en een alpha juno 2 open heb liggen
 
Back
Top