EMU AudioDock of BEHRINGER Ada8000

Resonance

Turn up the reso!
Lid sinds
30 september 2002
Berichten
4.738
Ja daar zijn we weer ..... heb weer eens een vraag :geslaagd:

Ik heb nu de Emu 1212m met 2 x mono uit en 2 x mono in ....

wat ik wil: meer outs zodat ik bijv. Emulator-x (software) naar mn mixer kan sturen o.i.d. zodat ik t geluid uit emulator x individueel kan bewerken met externe hardware zonder dat dit gelijk op de gehele eindmix moet omdat er maar 1 uitgang is .... Jullie snappen me wel denk ik ....

Nu kan ik de emu 1212m uitbreiden met een audiodock en iemand heeft me een behringer ada 8000 aangeraden ...

Wat is de beste keuze? en ben ik mn pci kaart kwijt als ik de audiodock ga gebruiken? of kan ik die ernaast gebruiken?

en hoe werkt zo'n ada 8000 precies? als jullie lezen wat ik precies wil .. hoe gaat dat dan precies qua instellen en aansluiten in zn werk op zo'n ada 8000?

EMU AudioDock M, - 299 euro

Breakout Box of the EMU 1820 M/ EmulatorX Studio for Upgrade of the EMU 1212M, TFPro Mic Preampson Neutrik Connectors with 40dB of gain control andPhantom Power, 1/4" TRS Analog Inputs, 1/4" TRS AnalogOutputs, Stereo RIAA Turntable Preamp with ground,Stereo Mini-Jack Outputs (great for connecting external PCspeakers up to 7.1), S/PDIF Output on optical TOSLINKconnector, Full-size MIDI I/O, Stereo Headphone Outputwith volume control and Y-adapter cable to drive 2-sets ofheadphones, EDI cable (3 meter


BEHRINGER
ADA8000 Pro-8 Digital - 255 euro

Ultragain Pro-8 Digital, AD/DA Converter,19" 1 HE, 8 Inputs Jack and XLR with 48V Phantom, 8Outputs XLR, ADAT I/O, 44,1 or 48 kHz, 24 Bit, Weight:2,3 kg, Deep: 21,7 cm


:biertje:
 
De ADA werkt met (durr) ADAT. 2 lightpipe kabeltjes in je ADAT I/O op je bestaande geluidskaart, en je kunt dan met 8 sporen tegelijk opnemen en uitsturen. Nadeel is wel dat een ADA de outputs alleen als XLR heeft, en niet als line.

De breakoutbox heeft als voordeel dat dit er gewoon allemaal bij komt als line in een compactere verpakking, je blijft je ADAT overhouden, en het gaat mooi met je Patchmix DSP samenwerken.

Denk ik dan, he ;).
 
Origineel geplaatst door Yoozer
De ADA werkt met (durr) ADAT. 2 lightpipe kabeltjes in je ADAT I/O op je bestaande geluidskaart, en je kunt dan met 8 sporen tegelijk opnemen en uitsturen. Nadeel is wel dat een ADA de outputs alleen als XLR heeft, en niet als line.

De breakoutbox heeft als voordeel dat dit er gewoon allemaal bij komt als line in een compactere verpakking, je blijft je ADAT overhouden, en het gaat mooi met je Patchmix DSP samenwerken.

Denk ik dan, he ;).

maar kun je dan in cubase bijv ook instellen dat emulator X naar een onafhankelijke uitgang gaat met die adat 8000?
want 8 outputs die samen op 1 output zitten heb ik nog niks aan....
 
Origineel geplaatst door ReSoNaNcE
maar kun je dan in cubase bijv ook instellen dat emulator X naar een onafhankelijke uitgang gaat met die adat 8000?
want 8 outputs die samen op 1 output zitten heb ik nog niks aan....

ja dat kan...in Patchmix kun je gewoon Adat 1 t/m 8 selecteren....ik heb een Alesis AI3 aan de Adat hangen en zodoende 8 extra uitgangen...kan gewoon in Cubase de juiste uitgang selecteren en dan gaan met die banaan,lekker in die pruim peren...extra fruitig...
 
ok mooi ...

bedankt voor jullie hulp :biertje:
moet alleen nog ff uitzoeken hoe t zit met aansluiten op de mixer enzo
 
Origineel geplaatst door Yoozer
Nadeel is wel dat een ADA de outputs alleen als XLR heeft, en niet als line.

?? Hier maak je het niet duidelijker mee voor de topicstarter denk ik. XLR is een fysiek 'plugformaat', terwijl line een signaalomschrijving is..... Je bedoelt ws dat een ADA alleen XLR line outputs heeft (-10 of +4dBU?) waarvoor je waarschijnlijk verloopkabels nodig hebt om het een in jackingang te krijgen in je mengpaneel (je moet het natuurlijk niet nog een keer door mic preamps gaan halen; iets wat je meestal doet als je XLR ingangen gebruikt op je mengpaneel). Sorry voor de miereneukerigheid; probeer alleen verwarring te voorkomen.
 
Origineel geplaatst door vos_paul
?? Hier maak je het niet duidelijker mee voor de topicstarter denk ik. XLR is een fysiek 'plugformaat', terwijl line een signaalomschrijving is..... Je bedoelt ws dat een ADA alleen XLR line outputs heeft (-10 of +4dBU?) waarvoor je waarschijnlijk verloopkabels nodig hebt om het een in jackingang te krijgen in je mengpaneel (je moet het natuurlijk niet nog een keer door mic preamps gaan halen; iets wat je meestal doet als je XLR ingangen gebruikt op je mengpaneel). Sorry voor de miereneukerigheid; probeer alleen verwarring te voorkomen.

wat voor kabels heb ik nu precies nodig? is 1 zo'n xlr uitgang op de ada nu stereo of mono?
moet ik xlr naar 2 x mono jack hebben ofzo?
 
of je kijkt voor een Alesis AI3...zitten gewoon Jacks op (gebalanceerd of ongebalanceerd)....
 
een beter merk .. en goedkoper als behringer ....zal es kijken of ik er 2e hands aan kan komen .. heb liever wel jacks
had alweer zitten denken aan de audiodock omdat dat xlr mij maar niks lijkt .... dit is idd ook een oplossing

thx
 
heb ff zitten zoeken en ik zag dat iemand vroeg om toslink kabels voor de alesis .... wat zijn toslink kabels ?
 
Origineel geplaatst door ReSoNaNcE
heb ff zitten zoeken en ik zag dat iemand vroeg om toslink kabels voor de alesis .... wat zijn toslink kabels ?

dat is een adat kabeltje (optisch)...moet je voor de Behringer ook hebben hoor...
 
Origineel geplaatst door ReSoNaNcE
wat voor kabels heb ik nu precies nodig? is 1 zo'n xlr uitgang op de ada nu stereo of mono?
moet ik xlr naar 2 x mono jack hebben ofzo?

Is niet zo moeilijk hoor. 1 XLR is mono, dus je hebt kabels van xlr naar gebalanceerde jack nodig. Ik heb geen voorkeuren voor de alesis of de behringer, maar selecteren op het soort kabels dat je nodig hebt lijkt me ook weer een beetje raar :confused: .
 
Origineel geplaatst door ReSoNaNcE

Ik heb nu de Emu 1212m met 2 x mono uit en 2 x mono in ....


Dat is alleen de 0202 kaart ja.
De 1010 kaart heeft ADAT in en out en S/PDIF in en out? kun je hier niet iets mee?
want dat heb je er al inzitten natuurlijk :)
 
klopt .... maar die behringer of alesis die moet je dus op die adat van de 1010 aansluiten :)

op de 1010 zit alleen een aansluiting .... geen extra adat ins of outs
 
aaah, ik snap je nu. Je moet die ADAT poorten wel kunnen gebruiken idd :P anders heb je er nog vrij weinig aan
 
Back
Top