mpc 2000 xl "geluiden" uit main outputs

Nowald

Ouwe rot
Lid sinds
2 april 2004
Berichten
546
Hoi, ik ben nu sinds een paar weken een trotse eigenaar van een mpc 2000 xl. Deze bevalt super. Ik kwam er alleen laatst achter, dat als de MPC uitstaat er een wazig geluid uit de outputs komt. Geen constante brom, maar tikjes, gebrom en een soort ruis. Als ik 1 van de jack kabels in de phone ingang of de stereo in ingang doe is het weg. Nu gooi ik telkens het kanaal van de mixer dicht, maar ik pak het probleem graag aan bij de oorzaak :P

Kan iemand mij misschien vertellen waar dit aan ligt? Moet ik de boel aarden ofzo? Ik ben niet echt een electronica kenner. Alvast bedankt!
 
Raar. Ik denk dat je in ieder geval zowieso je materiaal het beste in een geaard stopcontact steekt. Waarom zou de stekker dan ook een pin voor de aarde hebben denk je? Het staat trouwens ook in de handleiding (als ik me niet vergis), dat je de MPC altijd in een geaard stopcontact moet steken. Trouwens: waarom zet je je MPC uit als je muziek gaat maken? :P

Ik heb zelf een 2000XL en vind dat de outputs heel erg clean zijn, geen brom of ruis, helemaal niks. Daar kunnen sommige andere apparaten een puntje aan zuigen...
 
De mixer staat altijd aan omdat ook de pc er door heen gaat etc :) Ik maak wel gebruik van een pauper stopcontact idd.. Ik ga even de boel in een 1337 stekkerblok hangen en zal zo me bevindingen posten.
 
Hehe in een ander stopcontact hoor ik inderdaad totaal niets. Wat meer alle stekkers verdelen over een aantal groepen dan.

'':slotje:
 
Denk dat je juist zoekt naar een stroombron met hetzelfde aardpunt.

Anders ga je nog een arrdelus veroorzaken straks! ;)
 
Back
Top