databank EPROM vintage synthesizers

wouw

Ouwe rot
Lid sinds
29 januari 2005
Berichten
979
Zijn er hier techneuten of reparateurs op het forum welke een databank hebben aangelegd van kopieen van EPROM's ?
Sommige ROM's zijn nog wel op het internet te vinden, maar lang niet alle.

Ik heb wel eens gehoord dat de levensduur van een EPROM 10 tot 30 jaar zou zijn. Als de rest van de synth nog goed is, maar het OS wil niet meer, dan zou het handig zijn dat je ergens het OS kunt downloaden.

Ik kan me voorstellen dat het iedere 'verzamelaar' of eigenaar van vintage synths een veilig gevoel geeft als je weet dat je ergens het OS kunt laten verversen.

Is het kopieren van een EPROM trouwens zonder risico's ? Of kan de source-EPROM hierdoor z'n gegevens verliezen ?

Zo ben ik op zoek naar het OS van de Oberheim OB-Xa, zonder midi, 120 programs.
 
ik heb zelf wel een map met div eprom data van div synths hier en ook nog wel een stuk of 40 eproms liggen van div synths maar als iemand wat zoekt is het meestal iets wat ik niet heb.

ps nu niet allamaal pbtjes sturen voor een eprom
 
Re: databank EPROM vintage synthesizers

Ik hou zo'n databank bij, maar het OS van de OB-Xa zit daar helaas nog niet tussen.

Eproms kopieren is veilig, als je tenminste rekening houdt met statische electriciteit en ook de eprom niet om zeep helpt met de programmer. In het ergste geval gaat de eprom stuk en dan ben je natuurlijk nog verder van huis.

Origineel geplaatst door wouw
Zijn er hier techneuten of reparateurs op het forum welke een databank hebben aangelegd van kopieen van EPROM's ?
Sommige ROM's zijn nog wel op het internet te vinden, maar lang niet alle.

Ik heb wel eens gehoord dat de levensduur van een EPROM 10 tot 30 jaar zou zijn. Als de rest van de synth nog goed is, maar het OS wil niet meer, dan zou het handig zijn dat je ergens het OS kunt downloaden.

Ik kan me voorstellen dat het iedere 'verzamelaar' of eigenaar van vintage synths een veilig gevoel geeft als je weet dat je ergens het OS kunt laten verversen.

Is het kopieren van een EPROM trouwens zonder risico's ? Of kan de source-EPROM hierdoor z'n gegevens verliezen ?

Zo ben ik op zoek naar het OS van de Oberheim OB-Xa, zonder midi, 120 programs.
 
Ik heb inmiddels ook een aardige verzameling aan Eprom data, helaas ook niet van OB-xa. Maar ik denk dat er wel aan te komen is. Ik lees altijd eproms uit van de instrumenten die ik repareer, ik neem aan dat meer mensen dat doen en dat er dus van bijna alle instrumenten wel eprom data te krijgen zijn.
 
Ik ben volgende week bij Boemtsjak, met m'n OB-Xa, laatste revisie, dus 120 programs / digitale portamento etc.
Er zit een midi kit in, maar da's een Kenton, volgens mij heeft dat geen interactie met de firmware (zoals de JL Cooper).
Als er nog behoefte aan is, kan hij dan mooi meteen een kopietje trekken.

Ik zou trouwens graag een kopietje van het laatste firmware van de Prophet 2002+
Heb het apparaat hier, maar z'n firmware snapt niet dat er echt een berg extra outputs op zitten.
 
Origineel geplaatst door Hanz
Ik zou trouwens graag een kopietje van het laatste firmware van de Prophet 2002+
Heb het apparaat hier, maar z'n firmware snapt niet dat er echt een berg extra outputs op zitten.

U weet hanz...
Hier staat zo'n prophet2002.
:D
Vrij te leen natuurlijk....
Zal ik anders de O/S E-Prom opsturen...kan hoor.
 
Origineel geplaatst door Hanz
Ik ben volgende week bij Boemtsjak, met m'n OB-Xa, laatste revisie, dus 120 programs / digitale portamento etc.

sjips, die van mij heeft analoge portamento... Maar kijk aub eens welke software-code er op jouw ROMs geplakt zit.
Ik zal er maar vanuit gaan dat je met een ROM-upgrade het analoge porta-circuit niet kunt uitschakelen en op die manier dus niet over kunt stappen op digitale portamento...
 
Nou, de Prophet 2002+ 4.3b ligt hier naast me, samen met de OB-Xa firmware gaan we die morgen eens bewaren voor de eeuwigheid.

Extra verzoekje: is er iemand die voor de Oberheim DSX (digitale sequencer) de firmware 3 heeft liggen?
Het is de versie waardoor de bak opstart met *OBERHEIM DSX* of !OBERHEIM DSX! in plaats van de melding "CONNECT SYNTH" in stand-alone mode, dus zonder OB-Xa of OB-8 gebruiken.
 
Laatst gewijzigd:
citaat:
Origineel geplaatst door UserTronix
Heeft iemand dan wellicht per toeval een kopie van een Oberheim Cyclone EPROM?

citaat:
Ik sluit me van harte bij deze vraag aan

Ik heb inmiddels de v1 firmware gevonden voor de Oberheim Cyclone. Hij staat op de Yahoo Oberheim group;
http://launch.groups.yahoo.com/group/oberheim/files/Perf-X/Cyclone/

Je moet inloggen met een Yahoo account om erbij te kunnen, desgewenst kan ik de firmware mailen naar degene die interesse hebben.
 
Origineel geplaatst door UserTronix


Ik heb inmiddels de v1 firmware gevonden voor de Oberheim Cyclone. Hij staat op de Yahoo Oberheim group;
http://launch.groups.yahoo.com/group/oberheim/files/Perf-X/Cyclone/

Je moet inloggen met een Yahoo account om erbij te kunnen, desgewenst kan ik de firmware mailen naar degene die interesse hebben.

Hartsikke bedankt!! Ik heb mijn Cyclone manual maar meteen erbij gezet om ze te bedanken.

Nou alleen nog een EPROM brander zoeken.... waar had ik dat ding nou toch gelaten?!?
 
Origineel geplaatst door Hanz
Extra verzoekje: is er iemand die voor de Oberheim DSX (digitale sequencer) de firmware 3 heeft liggen?
Het is de versie waardoor de bak opstart met *OBERHEIM DSX* of !OBERHEIM DSX! in plaats van de melding "CONNECT SYNTH" in stand-alone mode, dus zonder OB-Xa of OB-8 gebruiken.

Je bedoelt dit:
 

Attachments

  • pict3397.jpg
    pict3397.jpg
    19,9 KB · Bekeken: 63
Met dank aan Boemtsjak.
Is het bij jou ook al operationeel Hanz ?
 

Attachments

  • pict3396.jpg
    pict3396.jpg
    18,2 KB · Bekeken: 62
Nog niet, maar gaat goedkomen... zelfde firmware, dus kan niet foutgaan, toch?
 
Back
Top