geluid microkorg valt soms weg

gym locker

Nieuwkomer
Lid sinds
22 januari 2006
Berichten
14
Howdee,

Ik dacht dat dit onderwerp hier wel op z'n plek is daarom;

Ikkie speel in Rotterdam in een band. we treden regelmatig op en nu laat de microkorg ons zo nu en dan in de steek. Soms valt ineens het geluid uit (tijdens de optredens ) en ik heb geen enkel idee waar het aan kan liggen. Is dit voor jullie een bekend probleem van de (micro)korg of is dit inderdaad abacadabra. Ik ben bang omdat het zo random gebeurt dat ook de reparateur het niet kan vinden. Vrijdag a.s. alweer optreden met een onbetrouwbare synth is niet goed voor het zelfvertrouwen.

Nu, ik hoop dat iemand me kan helpen.

met een muzikale groet,
Gym Locker
 
Misschien een domme vraag, maar wordt ie misschien niet gewoon te heet tijdens zo'n optreden vanwege eventuele hogere temperaturen daar?
 
Do you like my uniform !

Do you like my uniform !

eej saunawest , heb julie laatst gezien in de exit . leuk bandje.

geen idee waar aan het probleem kan liggen , ik gebruik zelf ook de microkorg in mijn bandje maar heb er (gelukkig?)nog geen problemen mee gehad .
hoor je een storend geluid met het wegvallen van het geluid ? dan zou het weleens aan de bedrading kunnen liggen .
misschien heb je geluk en zie je met openmaken of er iets fout zit . (als je dat al niet geprobeerd hebt)

ik hoop iig dat je het probleem snel verholpen krijgt . schiet niet op als die geintjes tijdens een optreden gebeuren .

succes ermee.
 
Bassio thanx voor het compliment!

Nee, het rare is dat alles blijft branden, Het licht wordt ook niet zwakker of flikkert of zo. Geen storende geluiden. Het geluid valt gewoon ineens weg. Soms komt het terug na een tijdje als we op allerlei knoppen hebben geduwd (o.a. de power button).

Te heet worden zou ook een verklaring kunnen zijn misschien ware het niet dat behoorlijk wat bands met deze kleine synth optreden. Dat zou waarschijnlijk niet zijn als ze snel te heet worden.

gym
 
Weird. Ik heb wel is met mijn MK dat ie weg valt. Geen idee wat het kan zijn. Ik heb het idee dat het random is. Ik kan er geen oorzaak voor bedenken anders dan een teveel aan midi? Een rare ProgChange via midi? Ik weet het echt niet Dus aan mijn verhaal heb je eigenlijk geen reet!


succes
 
Beste Arv,

Aan elke suggestie heb ik een reet. Deze brainstormacties kunnen best wat opleveren (tot op heden nog niet jammer genoeg). Keep trying. Er zijn vast behoorlijk wat ervaren synthmannen op dit forum actief die elk probleem al een keer getackeld hebben, me dunkt.

gym
 
Beste Bassio,

Uit de koptelefoonuitgang komt dan heeeel zachtjes geluid als de volumeknop op de korg helemaal open staat (lekker als tie 't in ene keer wel weer zou doen;) .

thanx, keep thinkin'
 
hhm

hhm

ik weet niet hoe jij jou microkorg gebruikt maar als je pitch shift down geel hebt en de parameters van de flanger en delay helemaal open zet en dan de delay snelheid een paar keer van snel naar langzaam gooid gebeurd het vaak ook dat ie het intern niet helemaal aan kan en dat er geen geluid meer uitkomt. en wat begint te kraken.... :confused:

tzou kunnen :P

succes met je, opsporing fout
 
Howdee xTiMx ,

goed bedacht, maar het gebeurde zelfs met een present zonder dat er controllers werden aangeraakt (uiteraard wel de toetsen)

gym
 
Origineel geplaatst door gym locker
Beste Bassio,

Uit de koptelefoonuitgang komt dan heeeel zachtjes geluid als de volumeknop op de korg helemaal open staat (lekker als tie 't in ene keer wel weer zou doen;) .

thanx, keep thinkin'

Klinkt naar wat ik in eerste instantie met mijn Ion had: een tijdje lekker spelen, dan opeens geen geluid meer. Of ergens in de verte met veel ruis, of redelijk op volume met achtergrondruis. Nee, geen noisegenerator, maar kapotte outs. Niet dat ze het gevonden konden krijgen in de fabriek, maar in de winkel kwam het ook voor dus na veel gezeur (hier ben ik al met al een paar maanden mee bezig geweest :( ) uiteindelijk een nieuwe gekregen.

In ieder geval: bij mijn Ion kwam dit probleem doordat er iets met de outputs kapot was, meen ik mij te herinneren. Maar dat was vanaf het begin, dus een fabricagefout of gewoon een slecht onderdeel.
 
Dus je outputs kunnen zo gefabriceerd zijn dat ze het goed doen, maar dan in een keer ermee ophouden? Als dat zo is dan klinkt het niet als een dure reparatie, toch. Er zit nl. geen garantie meer op.

thanx Cheimoon
 
Origineel geplaatst door gym locker
Dus je outputs kunnen zo gefabriceerd zijn dat ze het goed doen, maar dan in een keer ermee ophouden? Als dat zo is dan klinkt het niet als een dure reparatie, toch. Er zit nl. geen garantie meer op.

thanx Cheimoon

Tsja, uhm, ik ben niet zo technisch, dus waar het aan ligt...

Bij mij was het zo dat uit-aan nog weleens hielp. Soms kwam het geluid na een tijdje ook weer even terug. Soms had ik best lang geluid (10 minuten was best lang...), soms maar heel even. Ik weet dus niet of het écht te vergelijken valt, want mijn Ion was duidelijk écht kapot en er viel echt niet live mee op te treden, maar goed, alle beetjes helpen. ;)
 
jou voormalig probleem klinkt erg aannemelijk. Ik ga daar maar eens mee aan de slag.

gym
 
Ja...nee...Tis een andere. Klinkt misschien stom, maar ik had geen tijd om hem te laten repareren ivm andere optredens. Ik naar feedback om er een te lenen/huren. Dat ging niet. Dus maar een nieuwe gekocht. Ik heb wel fikse korting gekregen omdat hij het toch ook wel begreep dat je niet met een stukke synth op kunt treden. Andere heb ik verkocht met melding van het probleem.

Groess,Gym.
 
Origineel geplaatst door Cheimoon
Klinkt naar wat ik in eerste instantie met mijn Ion had: een tijdje lekker spelen, dan opeens geen geluid meer. Of ergens in de verte met veel ruis, of redelijk op volume met achtergrondruis. Nee, geen noisegenerator, maar kapotte outs. Niet dat ze het gevonden konden krijgen in de fabriek, maar in de winkel kwam het ook voor dus na veel gezeur (hier ben ik al met al een paar maanden mee bezig geweest :( ) uiteindelijk een nieuwe gekregen.

In ieder geval: bij mijn Ion kwam dit probleem doordat er iets met de outputs kapot was, meen ik mij te herinneren. Maar dat was vanaf het begin, dus een fabricagefout of gewoon een slecht onderdeel.

Ditzelfde heb ik ook gehad, heb net toevallig vorige week de ion terug gebracht en het geld terug gevraagt, wat ook kon.
Ik heb beloofd het weer te proberen als hij gerepareerd terug was, maar ik heb er ook nooit meer zo,n vertrouwen in als een instrument eenmaal een fout exemplaar is geweest.

waar heb je hem gekocht ? misschien heb ik wel dezelfde ion gehad.
 
Back
Top