Backup batterij Boss DR-660

reih

Nieuwkomer
Lid sinds
18 januari 2006
Berichten
12
Locatie
Friesland
Hallo,

Na lange tijd de DR-660 drumcomputer uit kast gehaald. Geeft de melding "Battery Low". Nu wil ik eigenlijk zelf de batterij vervangen. Iemand enige ervaring hiermee? Welk type gaat erin (de handleiding vermeld niets, alleen stuur hem naar de roland dealer) en kun je een beetje erbij komen?

En ook belangrijk kan ik de batterij vervangen en mijn eigen presets behouden? door bijvoorbeeld de adapter aangesloten te houden? (ik weet het, heb natuurlijk nooit een back up gemaakt)

gr. HR
 
Yep!

Houdt er rekening mee dat je je presets kwijtraakt, omdat je naar mijn iedee beter niet kunt gaan sleutelen aan je DR terwijl er nog spanning op staat (ondanks laagspanning).

Het is een batterij ter grootte van ongeveer een 1 euro munt en deze zit een beetje verstopt in de DR. Van de behuizing kun je de bodem eraf schroeven d.m.v. 4 of 5 schroeven. Dan zie je een printplaat welke je los moet schroeven. Deze hoeft niet volledig verwijderd of ontkoppeld te worden, want hieronder zit de batterij. Je hebt alleen enige ruimte nodig om 'm eruit te kunnen halen. En als ik me niet vergis moet je hem er zijwaarts uitschuiven.

Met deze batterij kun je gewoon ar de muziekzaak gaan, want daar hebben ze vaak wel van deze batterijen. En anders neem je je DR en schroevendraaiertje mee om 't uit te testen.

Het is voor mij een hele tijd geleden dat ik de batterij heb vervangen en ik heb de DR ook helaas niet meer, dus ik kan je geen foto's toezenden en alleen hetgeen melden wat ik nog weet!

Succes!

Gr.
Martijn
 
Bedankt voor je uitleg,

ik denk dat ik inderdaad maar met schroevendraaier en DR-660 naar een muziekwinkel of eletronicazaak ga vooral omdat ik nu toch nog niet weet welk type batterij er in moet.

gr.
Herman
 
Back
Top