TX16W geheugenuitbreiding

ijsklont

Nieuwkomer
Lid sinds
16 juli 2005
Berichten
18
Ik heb vandaag een tx16w binnengekregen. Nou schijnt het dat het geheugen hiervan uit is te breiden met normale SIMM modules, met wat gesoldeer. Ik kan echter alleen een vertaling van een japanse site (met babelfish) en een Duitste site zonder instructies vinden. Weet iemand hier misschien meer van? En heeft iemand dit zelf wel eens gedaan?
 
Ik heb ook een Tx16W helaas is de tw16w site uit de lucht. Daar stond veel informatie op.
Moet even voor je kijken of ik wat daarover kan vinden, want als het goed is heb ik toendertijd nogal wat documenten en TX16W samples gedownload en geprint.
Heb je ook typhoon besturingsysteem al? Die site is trouwens nog wel in de lucht.
De orginele TW16W handleidng heb ik in ieder geval in PDF formaat.
 
Ja kom inderdaad steeds links naar die site tegen, jammer dat die uit de lucht is. Typhoon 2000 heb ik al, en er zat een hardcopy bij van de originele handleiding. Dus ik zoek eigenlijk alleen nog informatie over die geheugenuitbreiding, kijken of het een beetje te doen is 8o).
 
Origineel geplaatst door ijsklont
Ja kom inderdaad steeds links naar die site tegen, jammer dat die uit de lucht is. Typhoon 2000 heb ik al, en er zat een hardcopy bij van de originele handleiding. Dus ik zoek eigenlijk alleen nog informatie over die geheugenuitbreiding, kijken of het een beetje te doen is 8o).

Op die site stonden nogal wat samples voor de TW16X heb je die al?
En ben je bekend met het programma TFX.exe om de diskettes leesbaar te maken voor de TX16W?
 
plans for a modification to add three megs to the TX16W using
a standard 4 meg 72 pin SIMM

Deze boevenstaande link werkt dus niet.

Maar wat wil je weten mono-poly?
 
Origineel geplaatst door mono-poly
Ik wou alleen ff een link fiksen naar die offline site.

Ok mooi,

Ik had ooit al eens alles gedownload en op CD gezet maar ben die geloof ik kwijt.
 
Hmm bedankt voor die archive link, dat ik daar niet aan gedacht had :o:. Maar die ftp bestanden staan er helaas niet op, en die ftp site is tegenwoordig zo te zien alleen met een wachtwoord te benaderen.
 
Helaas werk niet elke link en juist niet de link die jij nodig had. Namelijk het geheugen.
 
Origineel geplaatst door Exzit
Helaas werk niet elke link en juist niet de link die jij nodig had. Namelijk het geheugen.
Ja zag het, had net m'n bericht aangepast :(.
 
Ik schop deze thread even omhoog. Iemand die pdf's over die geheugenuitbreiding al boven water?

Ik heb inmiddels deze mooie foto's gevonden:
http://www.sonicware.de/tx16w/tx16wmem.html
maar ook die pagina verwijst weer naar dat ene document...

De Yahoo Group verwijst weer naar een Yahoo Briefcase account waar ze zouden moeten staan, maar die is (logisch, met een gesharede login...) inmiddels ook weer afgesloten.

@Danny: de geheugenuitbreiding uit jouw TX16W had je er niet uit kunnen halen hoor :D Dat waren 12 chips die er los ingesoldeerd waren met een berg draden hard aan de connector vast. Ze deden het trouwens ook niet, hij is namelijk 1,5MB, met of zonder die chips.
 
Is dat geheugen goedkoop en makkelijk te krijgen?

Ik heb momenteel een raar probleem met het geheugen.
Als je Typhoon laadt wordt het geheugen geteld op het einde komt hij bij mij met een error en slaat dan vast.
Echter als ik voor die tijd de geheugen check cancel laad Typhoon en werkt alles gewoon perfect.
Met het laden van het Yamaha besturings systeem is er totaal geen probleem.
Dit probleem is er vanaf het beginaan geweest.
 
Ik heb trouwens ooit alle samples van internet gedownload die er waren voor de TX16W.
Zitten leuke dingetjes tussen.


Ook heb ik een setupje voor het gebruik van alle 10 outputs.
 
Back
Top