tb303 stepswitch blijft hangen ?

mecanoiz

Stamgast
Lid sinds
15 februari 2003
Berichten
468
M'n tb schakelt steeds naar pattern 2. De switch ziet er binnenin normaal uit (laatst allemaal vervangen). Ik kan ook nog naar andere patterns switchen en die chainen. Heel vreemd. In write mode doet ie ook heel vreemd. De ledjes branden allemaal random. etc. M'n start stop led brandt dan weer heel flauwtjes. Tb's zijn soms toch een hoopje duur betaalde frustraties.
Kent iemand dit probleem of zou de stepswitch idd kapot zijn?
 
Mijn stepswitch tikt soms ook over, dan zit ik in play mode en als ik hem indruk speelt ie soms heel snel de noten af omdat hij niet 100% goed contact maakt ofzo. Dr werd me geadviseerd om de switch te vervangen.
Dat kost ook niet de wereld aan materiaal etc, misschien dat hetzelfde op jou van toepassing is?

-C-
 
bij mij is het wel constant. Maar da's dus idd de switch? Weet iemand waar ik een exemplaartje gemakkelijk kan scoren ? Is het normaal dat ledjes op het einde van hun dagen nog heel lichtjes branden ?
 
Re: tb303 stepswitch blijft hangen ?

Origineel geplaatst door mecanoiz
M'n tb schakelt steeds naar pattern 2. De switch ziet er binnenin normaal uit (laatst allemaal vervangen). Ik kan ook nog naar andere patterns switchen en die chainen. Heel vreemd. In write mode doet ie ook heel vreemd. De ledjes branden allemaal random. etc. M'n start stop led brandt dan weer heel flauwtjes. Tb's zijn soms toch een hoopje duur betaalde frustraties.
Kent iemand dit probleem of zou de stepswitch idd kapot zijn?

Heb je alleen alle switches vervangen of heb je de hele printplaat met switches en al vervangen?
 
daar in Gent eens goedendag gaan zeggen bij D'naab 136...
stuur een berichtje als je z'n telefoonnummer wil...


heeft ook wel genoeg zulke switchen liggen ;)
 
Re: Re: tb303 stepswitch blijft hangen ?

Re: Re: tb303 stepswitch blijft hangen ?

Origineel geplaatst door Boemtsjak
Heb je alleen alle switches vervangen of heb je de hele printplaat met switches en al vervangen?

enkel de swiches maar ze hebben een half jaar uitstekend gewerkt
 
Re: Re: Re: tb303 stepswitch blijft hangen ?

Re: Re: Re: tb303 stepswitch blijft hangen ?

Origineel geplaatst door mecanoiz
enkel de swiches maar ze hebben een half jaar uitstekend gewerkt

Heb je de laatste tijd iets veranderd? Andere voeding gebruikt? Andere syncbox? Andere sync-kabel? Zitten er batterijen in? Het je onlangs de batterijen vervangen?

Zitten er kits ingebouwd? Kenton socket kit? MIDI kit? Devilfish?
 
zonder dustcover kan het zijn dat je switchen maar half jaar meegaan (als je slechte kwaliteit switchen gekocht hebt)



Ik heb ze de eerste keer ook na iets minder dan 1 jaar opnieuw vervangen
 
yup kenton cv mod zit erin.

ik werk meestal op batterijen (kabeltje minder). heb de origenele roland voeding er aan gehangen en hij doet nog steeds vreemd. Er zit ook een dust guard in (dnaab).
ik gebruik steeds de kenton pro 2000 om te syncen of een korg kms30. (met de kenton kan ik standaard midikabel gebruiken dan sync'ed ie nog)
Gisterenavond was het probleem over. Maar toe sloeg de tb steeds vast naar pitch mode. Geen enkele andere swicth reageerde nog. Echt vreemde kuren. :r
 
Origineel geplaatst door mecanoiz
yup kenton cv mod zit erin.

ik werk meestal op batterijen (kabeltje minder). heb de origenele roland voeding er aan gehangen en hij doet nog steeds vreemd. Er zit ook een dust guard in (dnaab).
ik gebruik steeds de kenton pro 2000 om te syncen of een korg kms30. (met de kenton kan ik standaard midikabel gebruiken dan sync'ed ie nog)
Gisterenavond was het probleem over. Maar toe sloeg de tb steeds vast naar pitch mode. Geen enkele andere swicth reageerde nog. Echt vreemde kuren. :r

Ik zou die dust guard er eens uithalen en kijken wat ie dan doet.
 
nee doe dat niet


dan verpest je heel die dustguard....

als je het toch wil zelf doen, check het dan gewoon es na (alle grijze toetsen van de switches halen en zo eens aanzetten)..
 
klopt maar ik moet toch testen ?
waarschijnlijk is er toch iets mis met een paar van die stepswitches. Ik moet ook dat start/stopledje vervangen.
Denk niet dat ik die guard zowiezo kan houden.
Of iemand nog suggesties ?
 
dustcover hoeft er niet van om het eens binnenin te testen


infeite is zelf een dustcover maken zo moeilijk nog niet hoor.. hebbik ook zelf gedaan.

de truck is een met een passerpunt een klein gaatje maken voor je er een switch/led doorduwt.
zo spant ie er helemaal omgeen...
-> als je te dik plastic gebruikt loopt het al eens fout, dat zou je dus moeten testen, zonder de dustcover eraf te halen (maar wel al de rest)
 
Plastic dustguards is denk ik sowieso vragen om problemen. Als dat plastic beweegt of ergens tegenaan wrijft, dan raakt het plastic geladen met statische elektriciteit. Elektronische onderdelen kunnen erg slecht tegen deze statische elektriciteit. Nu zit een 303 vol met zulke elektronische onderdelen...
 
ROBIN WHITLLE THE MAN HIMSELF DOET HET ZO!

sorry kwilde niet schreeuwen ;)


nee, die dustcover kan volgens mij niet voor problemen zorgen door statische electriciteit,
die zit nl. op een apparte printplaat waar enkel de switches, leds en wat weerstanden zitten.. de kans dat hier iets misloopt met statische electriciteit is volgens mij heel gering..

vorige keer heb ik het zonder dustcover amper een jaar uitgehouden.... (slechte namaak tact-switches hebben er ook wel iets mee te maken)
zulk type tact-switch is uiterst gevoelig voor stof, meen dat de DX7 ook vol zit ervan (onder die zogezegde membraan toetsen), maar daar kan er dus geen stof bij..
 
Origineel geplaatst door rvooh
nee, die dustcover kan volgens mij niet voor problemen zorgen door statische electriciteit,
die zit nl. op een apparte printplaat waar enkel de switches, leds en wat weerstanden zitten.. de kans dat hier iets misloopt met statische electriciteit is volgens mij heel gering..

Die printplaat met switches staat direct in verbinding met onder andere de CPU chip van de 303. Die CPU chips zijn nergens meer te krijgen... Maar goed, het is jouw feestje. :mega:

Robin Whittle gebruikt zo te lezen redelijk stevige overhead sheets. Dit is tenminste al beter dan die verknipte plastic zak die ik op de site van D'Naab zag. En het is al helemaal beter dan van die knisperende boterhamzakjes, want die zijn zo statisch als de pest. Als je toch een dust cover in je 303 wilt, dan zou ik adviseren om de methode van Robin Whittle te volgen, maar zelf zou ik die dust cover weglaten en een stofkap over je 303 leggen als je 'm niet gebruikt.
 
Ok de dustguard er uit gehaald probleem blijft.
De leds gan met momenten als een gek te keer. En soms slaat ie vast met de pitchmode led aan. Nu heb ik tijdens een werkend moment gezien dat D step switch in write / pitchmode constant op en af gaat. Ik zie het aan de de led en ik hoor het ook. Dus deze switch zal ik zeker mogen vervangen. Ook zit er geen led voetje onder de led van de start stop. Kan iemand mij dus een stepswitch of twee en zo'n voetje plus led bezorgen ?
 
waarom ga je gewoon niet naar dnaab?

voor een eurotje per switch ofzo kan hij je wel op weg helpen waarschijnlijk..

haal die gare switchen er anders eerst uit en kijk of ie dan nog werkt.. voor tzelfde geld ist een heel ander probleem

of is je cpu gefried door statische elektricteit :duivels: ;)
 
omdat ik nu alles zelf fix, ik wil niet meer afhankelijk zijn van anderen.
Ik ben begonnen met dat midibox sid project, en alhoewel ik verre van alles snap van electronica kom je met logisch nadenken héél ver. Solderen is echt iets wat je snel onder de knie hebt.
Ik werk ook min. twaalf uur per dag, winkel geopend. En dat blijft zeker tot nieuwjaar zo, dus ik heb echt bijna geen tijd om met mensen af te spreken.
pff ik moet dit weekend spelen in de beursschouwburg te brussel en dat wordt al lastig.
 
Back
Top