logic 5.5.1 met amt8 en mackie control probleem

da goose

DaGooseMusic.nl
Lid sinds
16 september 2001
Berichten
1.914
Locatie
HI Ambacht
Ik copy/paste ff vanaf het sonicmatter forum want daar komt niet veel reactie maar het maakt me helemaal gek!
Waar het op neer komt is dus dat ik mijn hardware niet meer normaal kan gebruiken.. frusterend..
Ik heb destijds met de amt/uniter tool een en ander ingesteld maar dat maakt niet uit, lijkt wel of logic die settings omzijlt en gewoon zijn eigen ding doet.

Weet iemand hier de oplossing?? please??


Hi all!

I have a problem for a long time but now i want to get rid of it.
I run Logic 5.5.1 on a P4 2.53ghz with an AMT8 and a Mackie control universal.
Everything works great and i hardly use any hardware nowaday's.. and that is the problem actually..
I can't use most of my hardware because when i use, let's say, the jog wheel on the mackie control midi data is sended to all outputs on the AMT8 which confuses the hardware resulting in hanging notes, patches changes etc.

When i don't open logic everything works fine, you can see no data is sended to the outputs of the amt.
I tried the amt8 setup tool end tried about every setting but when logic is open, it keeps sending data to all outputs
Everything works fine with midi untill i start using the mackie.. and that is ofcourse what i want..

I think it's some setting in logic but i just can't seem to find it..
 
ik heb geen 100% oplossing, MAAR ik zie wel iets dat misschien nieuw voor je is:

Wanneer je Logic start, zijn de instellingen van de AMT8 die je met de unitor-editor hebt gemaakt niet meer van toepassing; Logic neemt dan de gehele controle over (computer mode).
M.a.w., de instellingen die je op de AMT8 hebt gemaakt, zijn alleen van toepassing als je hem als standalone(dus met alles behalve logic) gebruikt (Patch mode).

Ik denk dus dat je inderdaad het probleem in Logic moet zoeken en dan speciaal in de setup voor Logic Control. (Boekje d'r bij...!?)



succes!
 
Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Cecil
ik heb geen 100% oplossing, MAAR ik zie wel iets dat misschien nieuw voor je is:

Wanneer je Logic start, zijn de instellingen van de AMT8 die je met de unitor-editor hebt gemaakt niet meer van toepassing; Logic neemt dan de gehele controle over (computer mode).
M.a.w., de instellingen die je op de AMT8 hebt gemaakt, zijn alleen van toepassing als je hem als standalone(dus met alles behalve logic) gebruikt (Patch mode).

Ik denk dus dat je inderdaad het probleem in Logic moet zoeken en dan speciaal in de setup voor Logic Control. (Boekje d'r bij...!?)



succes!

boekje bij de mackie control gaat niet lukken, staat alleen in hoe je hem moet aansluiten maar heb wel ooit een PDF gehad waar een en ander in staat, kan ik inderdaad is doorlezen..
Maar kan me niet voorstellen dat niemand anders dit probleem heeft?? :confused:
 
hello jef

het verhaal met de amt werkt volgens mij zo

je kan de amt 8 intern instellen zodat hij stand allone gebruikt kan worden zonder computer en je kan de amt 8 gebruiken met de computer en dat is een keuze die je gaat maken of de computer of stand allone en niet bijde gelijk.
de amt zal altijd als eerste verbinding maken met de computer ook al wil je hem stand alone gebruiken. het enigste wat je kan doen is door de panic button in te houden een bepaald aantal seconde en dan werkt hij als stand alone. (sla de manual er even op na omdat ik dit niet met alle zekerheid kan bevestiggen)

wat wel kan is in je inviroment van logic de mackie control en de amt 8 toevoegen en daar je instellingen in maken van je amt 8 ( die inviroment bestaat weet alleen niet 123 waar je die kan vinden)

je kan dus je hele amt 8 in logic instellen en je hardware er aan koppellen en dan zou alles moeten werken.

mail die jongens van emagic even die kunnen er denk ik even wat gedetaileerde uitleg over geven en misschien hebben ze wel die inviroment voor je.
 
alles werkt dus goed als je logic niet geopend hebt?

dan lijkt mij dat hetvolgende aan de hand is.

check je midikanalen in logic. en check dan voornamelijk de input van de midikanalen.
Als de input van de midikanalen op all midi inputs staat. Dan wordt dus alles wat je met de mackie control doet per midi naar alle outputs gestuurd. Dat komt dus omdat de midi tracks van je synths dus ook inkomende midi signalen van de mackie ontvangen omdat de input op alle inputs staat. Dit kun je oplossen door bijvoorbeeld de input standaard op de input te zetten waar je midikeyboard aanhangt (in mijn geval midex8) Het midikanaal ontvangt nu alleen midi van je midikeyboard. Mocht je nu automation willen opnemen, dan kun je altijd nog de input van de desbetreffende synth kiezen en dus zo je knop bewegingen opnemen.

Ik heb ooit zo'n zelfde soort iets gehad. Dan werden mijn knopbewegingen op m'n virus naar m'n waldorf q gestuurd en daar wordt je niet blij van.

hopelijk lost dit je probleem op:)
 
zucht.... word helemaal gestoord ervan..
Ik heb vandaag een losse midiinterface (1in 1 out) gehaald om dan maar een aparte interface te gebruiken voor mijn macki control... dat werkt... maaar... hij blijft gewoon doodleuk data versturen via die fucking AMT8!!
Ik denk dus niet dat het in de AMT8 ligt maar ergens in logic en ik heb werkelijk ELKE setting wel 100x geprobeerd maar het werkt gewoon niet... :(

weet er ECHT niemand de oplossing?? ben ik dan ECHT de enige in de wereld die dit probleem heeft?????? :confused: :confused: =( :stupid

o ja... die amt8 setup tool werkt niet onder xp en emagic support niks meer aan hardware sinds ze door apple zijn overgenomen...
Emagic/apple heeft een 'beetje' bij mij afgedaan..

hellup.....
 
Origineel geplaatst door da goose

Emagic/apple heeft een 'beetje' bij mij afgedaan..

hellup.....


Euh, dat werkt perfect hoor, alleen met de Pc wil ie niet lekker praten dan.
 
Al gecontroleerd hoe Logic staat ingesteld wat betreft IN en OUT poort AMT 8 betreffende de Mackie Control? (zie menu>Options>Preferences>Control Surfaces>Setup...). En let wel, je moet een aparte IN en OUT poort reserveren ALLEEN voor de Mackie.

Controleer ook of de AMT 8 automatisch in computermode gaat als je Logic opstart. Het lampje naast "Panic/Patch" knop moet dan uit zijn.

Wat ook nog weleens werkt is de volgorde van opstarten, eerst AMT 8 aan, dan Logic opstarten en dan pas de Mackie Control aanzetten. Deze volgorde hou ik in ieder geval aan.
 
Back
Top