koptelefoon direct op pc oke?!

Hollywood

Minder is soms meer!
Lid sinds
27 november 2005
Berichten
82
Locatie
ergens
HEy mensen,

zit met de volgende vraag.
Wil een Beyer DT 990 Pro gaan aanschaffen.:dj:
Maar de koptelefoon wordt dus aangesloten via een jackpug direct op de geluidskaart van m,n pC.
Kan er daardoor kwalitiets verlies optreden wat betreft de koptelefoon?!
Die beyer kost best wel wat centjes dus wil niet achteraf ontdekken dat het geluid op m,n pc zuigt.
Tis een vrij nieuwe (1 jaar oud)geluidskaart van Nvidia.
Is de manier waarop ik hetwil gaan doen ok, of kan het anders/beter?
Alvast bedankt.

Greetz,

Hollwood
 
op de headphone out van je soundcard kan nooit kwaad. je zal je headphone niet beschadigen ofzo, mocht je dat denken... daar staat ie tenslotte voor:)
qua kwaliteit zal het mss nog beter kunnen met high end matriaal, maar dat boeit niet, en het zal op papier meer geven dan je in de werkelijkheid zal horen. je kan later nog altijd een betere audiointerface aanschaffen mocht je dat wensen, maar je zal een aanvaardbare klank hebben nu, don't worry:) gewoon lekker je gang gaan
 
Re: koptelefoon direct op pc oke?!

Sinds wanneer maakt nvidia geluidskaarten?

Ik neem aan dat het een nvidia chip is op een moederbord van iemand anders. Op zich zal die chip prima zijn.

Wat misschien minder prima is, is de koptelefoonversterker die aan de chip hangt. Natuurlijk, het zal op zich werken, maar een goede koptelefoonversterker versus een koptelefoonuitgang die in feite niet meer is dan een line out maakt een groot verschil.

Je kan dus prima gewoon de koptelefoon kopen en als het geluid je niet bevalt (het mist meestal iets aan kracht en volheid, niet zozeer volume) een extra koptelefoonversterker tussen je geluidskaart en koptelefoon hangen. De betere hifi-versterkers hebben vaak al een nette koptelefoonversterker ingebouwd zitten, trouwens, dus als je die hebt staan kan je ook overwegen om je geluidskaart daar aan te hangen.
 
Origineel geplaatst door Maks
op de headphone out van je soundcard kan nooit kwaad. je zal je headphone niet beschadigen ofzo, mocht je dat denken... daar staat ie tenslotte voor:)
qua kwaliteit zal het mss nog beter kunnen met high end matriaal, maar dat boeit niet, en het zal op papier meer geven dan je in de werkelijkheid zal horen. je kan later nog altijd een betere audiointerface aanschaffen mocht je dat wensen, maar je zal een aanvaardbare klank hebben nu, don't worry:) gewoon lekker je gang gaan
]


Thx.:okdan:
 
Re: Re: koptelefoon direct op pc oke?!

Re: Re: koptelefoon direct op pc oke?!

Origineel geplaatst door Marijn
Sinds wanneer maakt nvidia geluidskaarten?

Ik neem aan dat het een nvidia chip is op een moederbord van iemand anders. Op zich zal die chip prima zijn.

Wat misschien minder prima is, is de koptelefoonversterker die aan de chip hangt. Natuurlijk, het zal op zich werken, maar een goede koptelefoonversterker versus een koptelefoonuitgang die in feite niet meer is dan een line out maakt een groot verschil.

Je kan dus prima gewoon de koptelefoon kopen en als het geluid je niet bevalt (het mist meestal iets aan kracht en volheid, niet zozeer volume) een extra koptelefoonversterker tussen je geluidskaart en koptelefoon hangen. De betere hifi-versterkers hebben vaak al een nette koptelefoonversterker ingebouwd zitten, trouwens, dus als je die hebt staan kan je ook overwegen om je geluidskaart daar aan te hangen.
Ja , ik vond het ook raar maar , Nvidia staat toch echt bekend om z,n grafischekaarten het is idd een ingebouwde geluidschips op het moederbord maar wel van Nvidia.
Ik heb geen hi-fi versterker:bekdicht:
Ik ga het gewoon doen en mocht het echt tegenvallen zend ik hem weer retour.
 
Re: Re: Re: koptelefoon direct op pc oke?!

Re: Re: Re: koptelefoon direct op pc oke?!

Origineel geplaatst door Hollywood
mocht het echt tegenvallen zend ik hem weer retour.

de kaart bedoel je dan? niet de headphone ;) zou een beetje absurt zijn...
mocht het je niet bevallen - hetgeen ik betwijfel- kan je altijd makkelijk (later) een (externe) audio-interface met heads out aanschaffen ofzo...
 
Re: Re: Re: Re: koptelefoon direct op pc oke?!

Re: Re: Re: Re: koptelefoon direct op pc oke?!

Origineel geplaatst door Maks
de kaart bedoel je dan? niet de headphone ;) zou een beetje absurt zijn...
mocht het je niet bevallen - hetgeen ik betwijfel- kan je altijd makkelijk (later) een (externe) audio-interface met heads out aanschaffen ofzo...
OK, mega bedankt voor het advies.:halleluja
Scheelt me weer een hoop googlen en frustraties8o)
 
Back
Top