OBXa VCA Calibratie

mansher

Vintage Voltage
Lid sinds
23 mei 2004
Berichten
341
Locatie
Gent
Waarschijnlijk meer iets voor de kenners onder jullie...

Ik heb dus een tijd geleden 4 nieuwe voiceboards voor mijn OBXa gevonden en geinstaleerd allemaal zonder probleem,ik wist echter dat een calibratie mij te wachten stond,nu blijkt dus dat alles goed gecalibreerd is behalve de VCA's.Na ff zoeken op het WWW een service manual gedownd en dat leek me allemaal doenbaar...Echter staat bij de benodighdheden een ''mini to mini jumper clip''...Kan iemand mij zeggen wat dit is,want die heb je nu blijkbaar net nodig voor de VCA offset calibration(en dus voor veel andere dingen niet...)...

Voor alle duidelijkheid hier de procedure vanuit de service manual;

VCA OFFSET CALIBRATION;
---------------------------------------
Set the front controls as follows;

MODE:MANUAL
SWITCHES: ALL,OFF
POTS: ALL OFF exept the ''VCA SUSTAIN'' wich is full CW

Press key C3

Install a jumper on the card to be calibrated;see ''VCA Offset'' diagram.

Turn ''VCA Offset'' trimmer until a minimum amplitude of the tone is heard.



Dus;
als ik dan naar de ''VCA Offset'' diagram kijk dan staat er een pijl getekend tussen de VCA env en de VCO2,bij die pijl staat ''install jumper''.En daar weet ik dus geen raad mee....

Wie kan mij helpen?

Dank bij voorbaat....

De service manual en schema's zijn http://www.lazyblueoctopus.com/ hier te downloaden mocht dat helpen....

:halleluja :halleluja :halleluja
 
Dus in het kort;

Wat bedoelen ze met ''Install a jumper on the card to be calibrated''

Dank bij voorbaat...
 
Jumper = zo'n klein verbindingsblokje waarmee je ook bv een harde schijf of cdromspeler kan instellen als master/slave.

je kan hiermee twee pennetjes met elkaar verbinden

CopyofJumperCloseup.jpg
 
Ok,daar was ik me van bewust,maar wat bedoelen ze dan met ''install a jumper''...

Ik maak een wilde gok,ik vermoed dus dat op een bepaalde manier(misschien met die mini to mini jumper clip..)ik ergens wat moet verbinden tussen de VCA env en de VCO2 zoals ik al schreef(en op die VCA Offset diagram ook te zien is denk ik aan de hand van die pijl...)....Maar daar weet ik het dus niet meer....,die twee liggen wel ruim 15 cm uit elkaar...Ik kan er ook helemaal naast zitten...

Alvast bedankt voor je reaktie!

Heeft niemand hier ooit een OBXa gecalibreerd?:confused:

Es kijken op voorgenoemde link kan zeker wat duidelijkheid brengen voor een kenner denk ik,dus op zoek gaan naar de VCA Offset calibration en het VCA Offset calibration diagram....
 
Met een jumper bedoelen ze hier maak een verbinding tussen de twee punten die aangegeven zijn in het diagram. Hiervoor kun je een kabeltje gebruiken met aan twee kanten een kleine krokodillenbek of een ander soort clip om een tijdelijk verbinding te maken. Als je geen snoeren met knijpers of clips hebt kun je er ook tijdelijk een draadje tussen solderen.
 
Bedankt voor je reply Twiki

Ik ben blij dat je kan bevestigen dat ik idd die verbinding moet gaan maken...Maar over wat ik juist moet gaan verbinden blijf ik het vaag vinden....Op die VCA Offset diagram staat het wel ,maar voor mij is het niet duidelijk(ik ben dan ook een leek...)

Ik heb hier de service manual als bijlage geplaatst,en het bewuste diagram bevind zich op pagina 2 mochten jullie wat tijd hebben....


Misschien niet onnodig om ook ff aan te halen dat er dus 4 voices zijn(bovendste board)die allemaal even still staan tov de onderste 4 voices...Zou dit dan misschien te maken kunnen hebben met de upper lower structuur of eerder met de aparte voiceboards?

Alvast weer dank bij voorbaat....
 

Attachments

  • ob-xa_schematics_1st_ed.pdf
    918,1 KB · Bekeken: 34
Back
Top