Behringer truth vraagje

Juuliea

Bibliothecaresse in Black
Lid sinds
11 juli 2003
Berichten
610
hoi allemaal...

omdat ik niet zoveel wcd's heb in de studio zit alles een beetje op en bijelkaar geprikt...


nu heb ik als ik de boel inschakel een hele hele lichte plop....(hebben ze altijd gedaan)
alles staat dicht overigens volumes enz
maar als ik ze uit zet en na een 4 a 5 uur weer aan is de plop harder kan dit kwaad?

hoe kan ik dit oplossen?

door eventueel de source knoppen op mijn mengtafel uit te zetten? main,sub enz

mijn mixer is overigens ook behringer (no Behringer bashing please)

wie heeft dit zelfde probleem?

de monitoren en mixer zitten op een verlengsnoer bij elkaar

Gr JD
 
Ik denk dat je dit niet kunt oplossen. De meeste versterkers hebben een inschakelvertraging voor de speakers, om inschakelgeluiden te voorkomen. Jouw monitors blijkbaar niet. Ik denk niet dat het veel kwaad kan. Het is hooguit niet zo chique.
n.b. : Misschien overbodig maar het is het slimst om je versterker of actieve luidsprekers als laatste aan te zetten, zodat je inschakel geluiden van je overige apparatuur vermijdt.

wat bedoel j emet een wcd?
 
wcd = wandcontactdoos

Tsja, idd, beste oplossing is denk ik: speakers als laatste aanzetten en als eerste uitschakelen in het rijtje van apparaten aan/uit zetten. Mijne ploppen ook (passief; bij uitzetten van power amp), maar ik heb er nooit nadelen van ondervonden. Ene keer gaat het harder dan de andere keer; lijkt niet voorspelbaar.
 
de ploppen houden de truths altijd ietsje met aan en uit zetten

natuurlijk wel eerst synst aan dan effect apparatuur dan de mixer om het ploppe zoveel mogelijk te voorkomen


ohja en en spannings onstoorder is misschien ook wel makkelijk dan heb je geen geplop meer als iemand ergens in huis een schakelaar klikt
 
wandcontactdoos.... haha goeie afkorting :) Het ploppen van je speakers bij in- en uitschakelen van de monitors heeft er iig niets mee te maken.
 
ok bedankt allemaal......

ik heb nou eenmaal niet zulke sjieke monitoren......

maar ik kan er erg goed mee overweg en het klinkt als een tiet vind ik........

bedankt jongens :) :okdan:

Gr JD
 
@ anoniempje
jij hebt dat dus ook dat ploppen bij het aanzetten?

Gr JD
 
Hoi Jedee,

Heb ze ook, die Behringers (monitors, maar ook mengpaneel) , en ze ploppen bij mij ook. Ik werk nu met 3 "hoofd stekker dozen" waarvan er 2 via een UPS lopen. De Thruths zitten op een andere stekker doos, ook al komt dit uiteindelijk allemaal wel weer bij elkaar bij de wcd...

Ze ploppen inderdaad altijd wel, bij het uitschakelen zet ik altijd eerst mijn main mixer kanaal uit (stil) en zet vervolgens de mixer zelf uit. Daarna de gear, en als laatste de schakelaars op de stekkerdozen. Is mischien wel een hoop werk maar ik zet liever alles zo aan, dan dat alles in 1 keer aangaat met 1 schakelaar. Ook blijven er dan geen adaptortjes stroom verbruiken terwijl je ze niet gebruikt...Ik heb geen last van extreme "ploppen" op deze manier.
 
okdan......

zet je je source knoppen ook uit?

momenteel doe ik het nu zo :


sterkkerdoos aan (met zo'n kop met lampje)

instrumenten aan mixer aan Truths aan....

en als alles uit gaat

volumes mixer dicht monitor level knop helemaal dicht

Truths uit (geen plop te horen trouwens)

dan de rest

heb ff het een en ander omgeplugd en heb de truths ff losgekoppeld morgen moet ik ff een stekkerblokje halen van 3 daar gaan de truths in dat blokkie gat weet in de grote stekkerdoos

Gr JD

woon ook al in een oud huis dus misschien dat het daar aan ligt..........
 
Origineel geplaatst door Jedee
ik heb nou eenmaal niet zulke sjieke monitoren......
Gr JD

Ach, als dat ploppen het enige is zou ik me niet zo'n zorgen maken.
 
ik heb ook trutjes en ze ploppen bij mij ook bij t inschakelen... niks mis mee verder...
 
Origineel geplaatst door Jedee
okdan......

zet je je source knoppen ook uit?

....

woon ook al in een oud huis dus misschien dat het daar aan ligt..........

Ik zet zelf mijn source knoppen, (als je daarmee de mixer kanalen bedoelt) niet uit, alleen de hoofdschuif. Ik zet wel ook alle gear uit waar een aan/uit schakelaar op zit. En een randaarde is ook fijn om te hebben. Weet niet of je dit hebt in je huis. Op dit moment heb ik het nog niet (net verhuisd) en ik krijg nu stroom schokjes (onaangenaam maar niet ernstig) als ik mijn mixer aanraak en sommige andere apparaaten tegelijk.
 
Origineel geplaatst door Syntax Terror
ik krijg nu stroom schokjes (onaangenaam maar niet ernstig) als ik mijn mixer aanraak en sommige andere apparaaten tegelijk.

Pfff. Ik ben dus allergisch voor statische schokjes. ;)

Mijn Genelec's 'zeggen ook plop' als ik ze in- of uitschakel. Heel normaal.
Verder geen schokken of vonkenregen dus.
 
Bedankt allemaal.......

ik ben gerust gesteld

Gr JD
 
ik krijg nu stroom schokjes (onaangenaam maar niet ernstig) als ik mijn mixer aanraak en sommige andere apparaaten tegelijk.
Pfff. Ik ben dus allergisch voor statische schokjes. ;)

Dat zijn dus geen statische schokjes, maar echt spanningsverschil tussen de behuizingen. Snel aarden dus.
 
Ik zou me er niet druk om maken .. Maar zou voor de duurdere nears eigelijk niet mogen . Het is gewoon het ontbreken van een inschakel vertraging die alles controleerd. Zelfs de goedkoopste losse amps hebben dit wel
 
Origineel geplaatst door mischa
Ik zou me er niet druk om maken .. Maar zou voor de duurdere nears eigelijk niet mogen . Het is gewoon het ontbreken van een inschakel vertraging die alles controleerd. Zelfs de goedkoopste losse amps hebben dit wel

Mijn Behringer Ultragraph EQ heeft het ook (een inschakel vertraing, een soort mechanisch relais zo te horen) , blijkbaar kan het bij Behringer bij het ene goedkope apparaat wel, en de andere weer niet :confused:
Ben desondanks toch erg tevreden met al het Behringer spul, zeker in deze tijden waarin een gure wind waait over de uitgestrekte lege vlakte die mijn bankrekening heet.;)
 
Back
Top