voeding voor je rack

Natural_Demon

Stamgast
Lid sinds
29 Maart 2005
Berichten
237
Locatie
South
ik wil een voeding bouwen voor al mijn instrumenten in mijn rack.

somige orgineele adapters zijn stuk gegaan en ik wil iets dat je kan uitschakelen zonder een stuk 10 adapters verspried over de vloer.

bij een orgineel voeding die bij mij instrumenten zat, staat 9 volt / 12 volt bij 500 milli amp.
in werkelijk heid komt er ongeveer 14 volt uit " genoeg om pic's me te branden".
: )

ik wil een rack kastje bouwen, een 15v tranformator.

wat zou ik doen.

gewoon het orgineel schema van een roland adapter 12 keer naast elkaar op een printplaat zetten?

wat zijn uw ideeën?

m.v.g.
 
Ik zou een universele 19" behuizing kopen, dat is dus een gewone metalen doos zonder iets erop of er aan met een neutrale voorkant (heb ik ook eens gekocht, kun je zelf uitdremelen wat je aan gaten nodig hebt).

Dan monteer je in die doos m.b.v. wat lijm en wat ijzeren strips mooie placeholders waar je de blokken in kunt leggen, dan monteer je een 220V verdeeldoos in die box.

Uit de box komen dan de losse zwakstroom voedingskabels en je hebt een plug waar je verdeeldoos op zit en waar je een universele 220V kabel naar je stroomverdeler (zo'n phonic ding ofzo) gaat.

Je kunt dan eventueel nog een display met themperatuur voor 5 euro bij een conrad scoren en eventueel nog een al dan niet aan/uitschakelbare 12 cm fan om de blokjes wat te koelen, danwel een passieve koelrib erin.

Alles bij elkaar zo'n 200 euro zoiets als je het echt netjes wilt doen en alles nieuw koopt.

Wat betreft die voedingen die stuk zijn: gewoon universele adapters kopen en ff opletten op de amps uiteraard.
Aan materiaal en risico kun je dat nimmer zelf solderen.

Succes ! 8)
 
?

ik kan zelf printplaten etsen enzo.
ik heb zelfs een belichting kost binnen kort.

ik wil een kast maken war 12 x 9 volt uit komt waarvan ik de polariteit kan veranderen waneer gewenst.
 
Back
Top