midi converter mc-909 <-> usb

uhh_uhh_euro

Nieuwkomer
Lid sinds
31 oktober 2005
Berichten
11
Locatie
halsteren
zou iemand mij kunnen helpen aan een zelfbouw-schema voor een midi converter zodat ik me mc-909 aan de computer ken koppelen via de usb........
 
Re: midi converter mc-909 <-> usb

Origineel geplaatst door uhh_uhh_euro
zou iemand mij kunnen helpen aan een zelfbouw-schema voor een midi converter zodat ik me mc-909 aan de computer ken koppelen via de usb........

Zoiets kun je niet zomaar zelf bouwen hoor. Er komt veel meer bij kijken dan een schema.
 
Een MC-909 heeft toch al een USB aansluiting?
 
der zit inderdaad een usb-aansluiting op... ik dacht eerst dat het daar ook mee werkte, maar die aansluiting gebruik je alleen maar om dingen erop te kopieren en jha ook eraf te halen natuurlijk maar meer niet...ik wil met me computer dat apparaat kunnen besturen terwijl dat da apparaat sta te spelen en daar heb je dus die adapter voor nodig... dus als iemand mij daar mee ken helpen...graag
 
zo moeilijk ken het toch nie zijn om zo'n schema in mekaar te knutselen...printje laten drukken enneh gaatjes bore en dan ff sloderen, dan ist meer dan een klein gaar apparaatje zeg maar...
 
Origineel geplaatst door uhh_uhh_euro
jah kan ik doen, maar daar heb ik geen zin in.... had toevallig zin om er een te maken zeg maar

Succes met de driver programmeren dan! :D
 
jah ik weet ook nie hoe het werkt zeg maar, dus vandaar dat ik vraag om een schema dan ken ik daarvandan bepale of ik da ding wqel wil maken. zeg maar
euro euro
 
ik denk niet dat dit enigzins te doen is



je wilt de mc 909 kunnen aansturen met midi door zijn eige usb interface?
dat kan je wel vergeten

koop maar meteen een midi interface
 
aan de achterkant zitten 2 midi aansluitingen en die moet ik dan weer verbinden met de usb aaan de computer en dan ken ik met zo'n ehh jah wazig programmatje me ronaldo besturen
 
je kan hem ook met je joystick midi poort besturen

alleen ik zie d meerwaarde er niet echt van in als je midi over usb laat gaan
 
Origineel geplaatst door uhh_uhh_euro
jah kan ik doen, maar daar heb ik geen zin in.... had toevallig zin om er een te maken zeg maar

:dubbel: :dubbel: :dubbel:

Sorry.

Je weet echt niet waar je aan begint.
 
Origineel geplaatst door uhh_uhh_euro
zo moeilijk ken het toch nie zijn om zo'n schema in mekaar te knutselen...printje laten drukken enneh gaatjes bore en dan ff sloderen, dan ist meer dan een klein gaar apparaatje zeg maar...

Dit onderschat je zwaar. Blijkbaar heb je ook nog nooit van SMD chips gehoord. De chips die je nodig hebt zul je niet zo gemakkelijk vinden in DIP formaat. Daarnaast moet je de chips ook gaan programmeren, en ik denk niet dat je kaas gegeten hebt van assembler. Als kers op de taart zeg je dat je helemaal niets kent van het MIDI protocol, laat staan dat je dan iets zou kennen van de interne werking ervan.

Doe jezelf een lol en koop een usb/midi interface. Zoals iedereen doet die doen wilt wat jij wilt doen.
 
:confused: erm...waarom zo moeilijk?
Je kan ook een chip v/d jp-8080 gaan gebruiken in de MC-909 en hopen
dat ie als een jp-8080 gaat werken/klinken....je kan ook gewoon een jp-8080
kopen naast je MC-909 en grote kans hebben dat het werkt....:confused:
 
mmm, mischien kun je mijn vleugel ook verzien van een ADAT uitgang zodat ik hem via infrarood aan mijn GSM kan koppelen zodat deze via bluetooth kan kletsen met mijn laptop :stupid

Koop gewoon een USB interface, niet zo moeilijk lijkt me ... :koffie:
 
Origineel geplaatst door NLS
mmm, mischien kun je mijn vleugel ook verzien van een ADAT uitgang zodat ik hem via infrarood aan mijn GSM kan koppelen zodat deze via bluetooth kan kletsen met mijn laptop :stupid

Dit wordt afgeraden...ik heb begrepen dat je dan heel Schiphol in je tuin hebt.......
kan je nagaan als je geen tuin hebt, wat een troep dat geeft....:frons:
 
jaja da had ik al wel gedacht, maja je weet maar nooit of het mogelijk was..... Vakantie maakt me wazig zeg maar..... Misschien hebbebn jullie ook wel iets om een telepatische telefoon zendmast te maken ofzo, die telefoon is zo ongebruiksvriendelijk.... batterij weer leeg, is da ding weer al vol met berichte, en meeslepen......... Dan heb corky van de corkelonische planeet wel een schematje, maar die wil te niet afstaan want ehh ehh euro, ja geen idee....
 
Back
Top