batterij Kurzweil k2500R

PieterB

Nieuwkomer
Lid sinds
25 Maart 2005
Berichten
10
De batterijen voor het vasthouden van het geheugen in mijn K2500R gaan erg kort mee. Heeft iemand hier ervaring mee?
Groetjes,
Pieter
 
Dat klopt er zit speciaal geheugen, helaas is dat nog oud soort geheugen. Het gebruikt nogal wat stroom, ik heb er pas een nieuwe set duracell in gedaan, en deze gingen ongeveer 3 maanden mee.
 
Ik weet niet hoe het zit met de rack versie: op een K2500 met P-ram heb ik pas na 5.5 jr.
de batterijtjes moeten vervangen.
 
Ik heb pas mijn k2500 nagekeken en het viel mij op dat de batterij aansluitingen waren aangetast. Ik heb er een beetje contactspray opgedaan, anders is het mogelijk dat de kurzweil aangeeft battery low.

5.5 jaar met een batterij lijkt mij niet mogelijk, aangezien er verschillende delen van het geheugen worden gevoed.
 
Origineel geplaatst door Synclavier
5.5 jaar met een batterij lijkt mij niet mogelijk, aangezien er verschillende delen van het geheugen worden gevoed.

Ik denk dat het op zich wel mogelijk is. De batterijen worden niet gebruikt als het apparaat aanstaat, dus als je je K2500(R) erg veel aan hebt staan, dan gaan de batterijen een stuk langer mee. Waarschijnlijk is dat met de K2500R van ISPdeRuiter het geval.
 
Logisch want intern zit er in de k2500 een condensator die ongeveer 3 uur de stroom nog vast houdt voordat de batterij wordt aangesproken. Maar 5,5 jaar is een lange tijd een klok gaat ongeveer een jaar mee met een batterij, en ik denk dat het stroomverbruik van een gewone klok wel te vergelijken is met die van een k2500.

Daarnaast heeft een uitbreiding van het pram ook wel invloed op het gebruik, en de versie van de k2500 (de oudere gebruikt ander gewoon geheugen).
 
Waarschijnlijk heeft de p-ram uitbreiding inderdaad invloed op het stroomverbruik.
Ik had in de k2vx de uitbreiding zitten totdat ik deze wegens een defect eruit heb gehaald.
Voorheen deed ik een half jaar met een setje batterijen en nu ???? in ieder geval al een jaar.
 
Back
Top