Sequential TOM drumcomputer die blijft hangen - help!!

G

Guest

Guest
ik heb van een forumlid een sequential circuits tom overgenomen met een probleem.

als je hem start, houdt ie er al na een maat mee op, zo ongeveer (opnemen kan trouwens ook, heel kort, maar dan stopt ie er ook mee, maar als je dan de pattern afspeelt, laat ie die anderhalve noot die je hebt opgenomen wel horen!)

als ik m niet laat lopen, maar gewoon op de triggers druk, houdt ie er precies na 13 tikken mee op!

zou het de geheugen batterij kunnen zijn (lijkt me sterk). ik heb m vervangen maar niet voor een nieuwe batterij, maar een die al even ongebruikt rondslingerde, dus ik weet niet helemaal zeker of de batterij ok is.

als iemand suggesties heeft, hoor ik het graag.
ik heb nog een tom gekocht en zou eventueel voorzichtig chips (in voetjes) kunnen uitwisselen of zo.

bedankt voor aandacht en eventuele hulp. ik hoop dat ie snel loopt, want het klinkt toch echt lekker hoor, zo'n tom.
 
er zat trouwens geen manual bij, maar volgens mij zijn er genoeg tom eigenaars hier.

hoe werkt midi ook al weer???
kan ik de geluiden triggeren met midi van buitenaf? ik zie dat ik channel, mode en options in kan stellen.
welke mode (1, 3 of4) moet ik kiezen, en welke options zijn er???
kan iemand me daarmee helpen, dan kan ik zien hoe de tom reageert als ik nootjes vanaf de regelwerk invoer.
bedankt.
 
Back
Top