Jomox xbase ruis ?

Arnoid

Ouwe rot
Lid sinds
17 augustus 2005
Berichten
884
Locatie
Kortrijk, België
Ik heb gisteren een jomox x-base aangechaft...
Nu als ik hem gisteren aansloot heb ik hem slave gestelt met men Korg ES-1 en heb ik de mix out is mono aangeloten via de audio in van de ES-1.
Nu als ik op play duw is de klank zeer goed hoor ik geen ruis maar vanaf ik op stop duw hoor ik een zeer lichter ruis meer een piepende ruis(de gain staat in het midden) en als ik de gain van de jomox volledig opendraai hoor ik een luidere ruis ??? Maar als ik dan weer op play duw op men Es-1 speelt die jomox weer verder zonder ruis ?
Nu ik ben zeer content van het geluid maar kvind die ruis zeer ambetant als je stopt met spelen.
Aan wat zou dit kunnen liggen? Of ik heb ook al gehoort da dit normaal is bij analooge toestellen is da zo ?

thx in advance
 
of het met stoppen ens tarten ver ging weet ik niet meer, maar ik heb een paar keer een xbase09 gehad en kon me ook soms ergeren aan de ruis die eruit kwam, naast de prima drumsounds natuurlijk.
 
Geen idee of dit het kan zijn, maar ik heb ook een soort piepende ruis.
Deze komt echter uit mn Korg er-1. Als hij loopt hoor je er niets van, maar zodra ik stop, (gebruik ook audio-in kanalen vd korg) hoor ik een ruis/zoem. Zodra ik de externe audio direct in mn mixer plug (dus niet via er-1 audio inputs) is het weg.

Misschien is het je Es-1 die de ruis veroorzaakt?
 
Ik kan dat eens proberen maar die jomox heeft een mono uitgang en ik heb een gewone mixer staan?
Nog geen pa mixer met monokanalen nu ja kan eens checken via één box kzal vnvd als ik thuis kom eens proberen.
Tis daarom dak ik de uitgang van men jomox in men Es-1 steek zodat ie er stereo uitkomt zijn er anders nog manieren om dit te omzeilen ?
 
ik denk (maar datis op afstand) dat ie ook ruist, als ie speelt, maar dat het dan niet opvalt.
 
Op de volgende manier is het mogelijk om mono --> "stereo" te maken...
Split gewoon je monokanaal naar 2x mono.... 1 kanaal links pannen en 1 kanaal rechts pannen.

of

maak de +L & +R van een stereo jack plug (of twee tulpjes) allebei aan de + van een monoplug. de - gewoon aan elkaar.
Monoplug in de Jomox, en de stereojack of tulpjes in de mixer en gaan...
 
Origineel geplaatst door Leo
ik denk (maar datis op afstand) dat ie ook ruist, als ie speelt, maar dat het dan niet opvalt.

8) ik ook...
 
ehmmm....

Dat zou je kunnen doen...
Maar makkelijker is denk ik even naar de shop, en vragen om een monojack (neem aan dat die in de Jomox moet?) en 2 pluggen die in je mengpaneel kunnen.... (waarschijnlijk tulppluggen als ik je verhaal lees), en een stuk kabel (dit kan gewone stereokabel zijn, of 2 monokabels natuurlijk)
Conrad.nl heeft veel van dit soort spul.

Volgens mij zijn er ook verloopjes van mono naar 2x mono overgens.... Vraag dat ff na.
 
Origineel geplaatst door Arnoid
Nee tweedhands gekocht

Ik maakte ook min of meer een geintje.. alhoewel ik het persoonlijk wel zou doen.. ik heb een graf hekel aan monderne spullen die ruissen.. oprotten daarmee.. geef maar mijn geld terug.

Terwijl anderen het juist wel een charme vinden.. en daar kan ik me ook wel in vinden..

:)
 
ehmmm....

Dat zou je kunnen doen...
Maar makkelijker is denk ik even naar de shop, en vragen om een monojack (neem aan dat die in de Jomox moet?) en 2 pluggen die in je mengpaneel kunnen.... (waarschijnlijk tulppluggen als ik je verhaal lees), en een stuk kabel (dit kan gewone stereokabel zijn, of 2 monokabels natuurlijk)
Conrad.nl heeft veel van dit soort spul.

Volgens mij zijn er ook verloopjes van mono naar 2x mono overgens.... Vraag dat ff na.

mixer1cable.jpg


Zoiets dan
 
Bijna...

Dit is 2x tulp (oftwel 2x"mono") naar stereo mini-jack.
Wat jij waarschijnlijk moet hebben is 2x tulp naar 1x mono jack (6.3mm) (groot)

Weet dus niet of dat zo bestaat, vandaar mijn oplossing met losse stekkers en kabel...
 
Back
Top