Groovebox 303

divinio

Starting Up...
Lid sinds
4 Maart 2004
Berichten
1.333
Locatie
Chiang Mai
Hey,

Ik heb een vraagje ivm voeding.

Mijn beste maat die sinds een 10 tal jaren in Amerika woont, vertelde me dit weekend dat zijn groovebox al 3 jaar in een doos ligt bij hem en dat hij me die gaat opsturen vermits ik echt actief bezig ben met muziek.

Helaas is dat ginder met 110 V ipv met 220 V bij ons. Ik zal dus een transformator moeten aanschaffen wil ik hem hier gebruiken.

Nu vroeg ik mij af of het technisch niet mogelijk was om er gewoon een andere voeding in te steken. In principe zijn die machines toch identiek in Europa en Amerika, niet? Ik ken niets van electriciteit dus misschien kan dit helemaal niet.

Ik hoop dat iemand me dit kan zeggen want ik zou het leuker vinden hem gewoon om te bouwen naar 220V, dan nog eens zo een transformator te moeten gebruiken.

Divinio
 
Technisch is dat zeker mogelijk. echter al gebruikt de mc303 een AC voeding dan kun je denk ik beter een omvormer kopen want AC voedingen zijn lastig te vinden over het algemeen.

Maar misschien kun je er bij Roland zelf nog wel 1 bestellen hoor. Als de voeding extern is zijn de apparaten over het algemeen verder identiek.
 
mc303 voeding

mc303 voeding

gelukkig werkt een mc303 op een adapter ;) .dus als je nou eens naar je elektronicaboer op de hoek gaat en om een 9V DC adapter vraagt die minimaal 500 mA kan leveren ben je er ook uit. kan je vriend in amerika zijn adapter lekker zelf houden en het scheeld weer in gewicht.

veel plezier
 
Ik heb een mailtje gestuurd naar Roland, maar verwacht daar niet veel reactie op... ik ken dat van die email adressen die beginnen met info@... Dat zijn meestal de blondjes aan de receptie die dat ontvangen en dat komt nooit goed.

Ik had daar ooit ook een Hifi keten gekocht 15 jaar geleden en heb nog steeds die adaptor. Maar dat ding weegt een ton en ik vertrouw het voor geen haar. Wordt redelijk warm. Soms heel warm en het is lomp ook.

Maar wat bedoelde je nu met dat van die polariteit? Heb daar vroeger nooit naar gekeken...
 
Ik zou even heel erg goed opletten of het ding een AC of DC adapter nodig heeft.

Bij een AC adapter heb je namelijks niks met + of - te maken....maar haal ze niet door elkaar!
 
Ik heb hem nog niet ontvangen, dus kan nu nog niet kijken, maar zodra hij binnen is zoek ik het even uit
 
een mc303 werkt met een DC adapter. dus dat stekkertje wat je in je mc prikt heeft een polariteit. de buitekant moet dus + zijn en de binnekant -. maargoed. als je hem dus bij roland zelf besteld dan komt het helemaal goed. denk wel dat hij meer kost dan een gewone universele adapter.
 
Nee je hebt me verkeerd begrepen... of ik heb het verkeerd gezegd...

Ik heb de 303 nog niet ontvangen.

Ik heb al wel een adaptor van mijn vroegere hifi keten uit Amerika

Ik heb Roland even gemaild om te weten of zij een oplossing hadden en tegen welke prijs...

:Z Ik ben een beetje moe vandaag... weekend was zwaar
 
Origineel geplaatst door divinio
info@... Dat zijn meestal de blondjes aan de receptie die dat ontvangen en dat komt nooit goed.

Het beste kun je er een via je dealer bestellen.
Weet je meteen of het kan want ze bellen gewoon even ter plekke.
Tenminste dat deden ze in Alkmaar toen ik ooit een display nodig had.
Roland kan het toch niet direct aan jou leveren, moet altijd via je dealer.
Suc6!
 
Dit is het antwoord van bij hen:

Vincent,
voor de MC-303 hoef je enkel een nieuwe adaptor te kopen.
Deze is van het type ACI-230 en kan je bestellen bij een Roland dealer.

mvg,

Christophe Cools
Service Departement
ROLAND CENTRAL EUROPE NV


Zoals Neon al zei dus :okdan:
 
gewoon een 9volt 500milli amp adapter zoeken.

er komt ongeveer 14 volt uit bij de standart voeding.

ik gebruik de voeding van mijn 303 om pic te branden.
en die hebben 13 volt nodig.
maar das weer een ander verhaal.

ik gebruik de voeding van mijn waldorf om mijn basstation leven te geven.

normaal is het zo dat een instrument intern weer een voltage regulator heefd om de benodige voltage te bereiken.

de polariteit staa achter op het apparaat, effen checken met een multimeter of ledje en klaar is kees.

dus het komt niet zo nauw.
 
Origineel geplaatst door elektrovolt
adaptor voor een juno ???

nieuw model zeker
:stupid
 
Origineel geplaatst door elektrovolt
juno D 8o)

beetje offtopic.
is die goed?
ken iemand die bak?
is het een virtueel analog synthy of een doodgewoon wave gfnsdñgjklsdl´g bakkie?
 
Origineel geplaatst door Natural_Demon
beetje offtopic.
is die goed?
ken iemand die bak?
is het een virtueel analog synthy of een doodgewoon wave gfnsdñgjklsdl´g bakkie?

gewoon een rompler. Heeft nix met een echte juno te maken.
 
Back
Top