monitors gezocht rond € 1000

Status
Please reply by conversation.

Niel

OPEN DIE GAIN & EQ !!!
Lid sinds
12 augustus 2003
Berichten
9.070
Locatie
NL
Ik zoek betere monitorspeakers, ik ben m'n sprit absolute two's zat.
Actief lijkt het beste maar is redelijk duur.

Na wat onderzoek zijn er 4 welke ik erg interessant vind:

-mackie hr 824
-genelecs xxxx
-event 20/20 bass
-dynaudio bm6a

Heeft iemand wat goed spul over of tips voor winkels etc. ik hoor 't graag :)

grts, Niel
 
ga naar de winkel met een ceedeetje waar muziek op staat die jij goed vindt klinken (NIET je eigen muziek, dan ben je bevooroordeeld door je oude monitors!)

luister wat jij het beste vindt, DAT zijn de speakers voor jou!

:okdan:
 
Morel Muziek in Veenendaal is wel een prima zaak!! Wij bestelden onze KRK RP8's daar met 3 sets tegelijk en kregen per set 100 euro korting! Ook aardige mensen daar, goeie service!

Wat verder het beste is durf ik me niet aan te wagen.. Weet wel dat ik een hoooooop mensen ken die zweren bij Dynaudio...

Maar mijn RP8jes vind ik ongelofelijk de pan uit heerschen!
 
ik heb hier de event 2020 actieve monitoren voor 700 euro inc btw!
ik heb al een pb gestuurd maar mischien zijn er hier nog meer liefhebbers.
ik heb het altijd erg fijne monitoren gevonden
 
PMC, die kan je in almere testen bij Nederland Muziek.

db1S jes heb ik in combi met een samson servo 170.

Ze zijn wel klein maar zat laag nog (vind ik dan)

800 voor een setje ongeveer...
 
Origineel geplaatst door pal
check deze effe... nieuwe van samson Zeer Goede Revieuw van Soundonsound.com!!!!!!
Mede dankzij Nieuwe technologie met de Ribon Tweeter..

http://www.thomann.de/thoiw7_artikel-180545.html

Daar had je het laatst over idd :)

Denk dat ik ze morgen wel ff ga checken bij de plaatselijke toko, de prijs is zeer netjes :okdan:
Wil alleen die passieve events nog eens horen ...
 
ik heb vandaag met frisse oren en een eigen hardcore cd + eentje van blöf wat monitors getest.

De mackie hr824, de krk's, de samsons (ook de rubicons) en de yamaha's vond ik niks, te schel, te grof, te weinig laag of te vertekenend.

Ze hadden geen dynaudio's of events staan jammer genoeg, dus voorlopg staan de Genelecs met kop bovenaan. setje was daar 1500 euro, iets meer als gepland, maar het geluid is zooooooo goed :halleluja maar dat wist ik al.

Ik ga nog ergens de dynaudio's checken, denk de bm5a's en dan hak ik de knoop door tussen die twee ...... Qua power zijn deze genelecs iets te zwak op hoge volumes, maar dan ben je wel flink aan t beuken. Oplossing is een subwoofer erbij, zodat de kracht verdeelt kan worden over het midden en hoog gebied, meeste kracht gaat toch naar het laag in mijn muziek 8)
 
JOEPIE! weer een aspirant Gennie-user :) :okdan:

:D
 
Ik heb best snel al een deal gesloten met Verspuy.

2x genelec 8040a + samson V120a subwoofer + 2x8 meter handgemaakte xlr kabel voor 1260 excl. btw (schrijf ik toch af) Voor dat geld ga ik geen tweede handjes kopen, aangezien ze meer dan 7 jaar meegaan, als het goed is. Om 16:00 ga ik ze halen, kan niet wachten :mega:

Iedereen bedankt voor de pbs en tips :)
In principe kan deze tread dus nu :slotje:
 
Status
Please reply by conversation.
Back
Top