Electro-Harmonix Small Stone phase shifter

THM

Book of MOOG Revelations
Lid sinds
24 oktober 2003
Berichten
1.094
Locatie
West-Vloanders (Belgium)
Hoi lieve forumleden; ik heb mij voorgenomen een Electro-Harmonix Small Stone phase shifter (USA version) aan te schafffen, maar hierbij heb ik drie kleinen vraagjes:

1° ik heb er nieuwe te koop gezien voor 75 EUR (excl. 15 EUR verzending); is dit een prijsje ?
2° klinken de nieuwe even goed als de oude ?
3° ik vrees dat ik met de aankoop van bvb. een vintage model (uit de 70ies of vroege 80ies) teveel ongewenst ruis en gekraak zal hebben; is mijn vrees gegrond ? en hoeveel EUR zou ik mogen geven voor een vintage pedaaltje ?
 
Re: Electro-Harmonix Small Stone phase shifter

Origineel geplaatst door THM
1° ik heb er nieuwe te koop gezien voor 75 EUR (excl. 15 EUR verzending); is dit een prijsje ?

Bij thomann staan ze voor € 77 (ik denk met € 8 verzendkosten). Ik heb er net ook eentje besteld. Maar bij thomann mag je soms wel rekenen op wat vertraging. [edit] 5 minuten geleden ontvangen (vorige week besteld).
 
Laatst gewijzigd:
Thanks Apollo !! 'k Ga ff checken bij Thomann...
En qua sound ? Vergelijkbaar met de vintage versies ?
 
Origineel geplaatst door THM
En qua sound ? Vergelijkbaar met de vintage versies ?

Ik heb nog niet kunnen vergelijken. Maar zoveel verschil zal er wel niet zijn. De jarre-strings lukken ook wel met de nieuwe hoor. :)

De USA versie is trouwens wel een stuk beter dan de Russische. En € 77 is geen geld (en je krijgt er de batterij bij :)).
 
OK thanks guys !!
 
Origineel geplaatst door apollo
De USA versie is trouwens wel een stuk beter dan de Russische.

mmm... hier hoor ik veel verschillende verhalen over. ik heb zelf de russische, en die vond ik in vergelijking net iets meer "vintage", duister, stoffiger en romiger klinken dan de nieuwe USA versie... of zitten er veel verschillen tussen de exemplaren zelf ?
 
Origineel geplaatst door elektrovolt
mmm... hier hoor ik veel verschillende verhalen over. ik heb zelf de russische, en die vond ik in vergelijking net iets meer "vintage", duister, stoffiger en romiger klinken dan de nieuwe USA versie...

Duister en stoffig misschien wel ja. :D De USA klinkt veel helderder en "dieper" naar mijn mening. Ze klinken zowiezo wel anders. Welke beter klinkt dan de andere hangt dan wss van persoonlijk voorkeur af.
 
Origineel geplaatst door elektrovolt
mmm... hier hoor ik veel verschillende verhalen over. ik heb zelf de russische, en die vond ik in vergelijking net iets meer "vintage", duister, stoffiger en romiger klinken dan de nieuwe USA versie...

Klopt. En daarom vind ik de Russische ook veeeel mooier klinken dan de USA. Maar dat is nutuulk heel persoonlijk en ook maar net wat voor sound je zoekt. Maar het verschil is duidelijk iig.
 
Kan iemand me helpen met enkele korte geluidsfragmenten aub ? Desnoods enkel van een USA of een USSR maar wel liefst een dry versie, een up versie, en een down versie (beide op trage snelheid aub).
Thanks alvast. :biertje:
 
heb ook de russische ,

kweet niet of hetzelfde bij de usa - versie het geval is maar het verschil in gain, tussen de phase en bypass vind ik aan de hoge kant. Verder issie elke cent waard:)
 
hoi,

ik heb de USA versie.oranje van kleur.
(volgens mij de vintage one)
één schakelaartje voor de color.
en een draaiknop voor de snelheid


ik ben toevallig aan het klooien met hem..

zal morgen iets uploaden..
een basje en een stacato gitaartje..


heb geduld..
 
De ouwe pedaaltjes klinken ook vrij verschillend, hangt echt af van t type smallstone..

Voor de prijs van een nieuwe heb je ook een 2ehands vintage, is toch net ff wat vetter..
 
hier klinkt de russische variant
 

Attachments

  • smallody.mp3
    302,1 KB · Bekeken: 97
He heel erg bedankt guys !! Nog even nadenken en ik ben eruit !! :biertje:
 
Mocht je nog wat geluidsvoorbeelden nodig hebben THM, ik heb er effe wat gemaakt nu ik tijd heb.

Toen ik aan het opnemen was, dacht ik even dat mijn (nieuwe) small stone naar de pedaaltjeshemel was, maar blijkt dat de batterijhouder slecht contact maakt. Met de (oude en afgepeigerde) mu-tron geen problemen (zo zie je maar weer).

Ik heb een solina akkoord als input gebruikt. Eerst de small stone en dan een mu-tron. Persoonlijk vind ik de mu-tron het lekkerst "sweepen". Maar het verschil is niet zo groot.

Hier het origineel:
 

Attachments

  • solina.mp3
    276,7 KB · Bekeken: 100
En dan om eens met wat anders te vergelijken, een mu-tron phasor. Eerst met breed bereik en dan het kleinste bereik:
 

Attachments

  • mu-tron.mp3
    602,2 KB · Bekeken: 95
Hé hartelijk dank hoor voor deze geluidsfragmenten - Apollo !!! :halleluja
Het wordt waarschijnlijk dan toch deze USA.

Mss. nog een laatste verzoek: kan iemand nu mss. nog diezelfde dry Solina sample van hierboven eens voorzien van EH phaser USSR met én zonder kleur ?
Dan kan ik ze eens perfect vergelijken.

Daaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaank u alvast !!
 
Back
Top