Probleem met Hammond X5

dav

Nieuwkomer
Lid sinds
17 september 2005
Berichten
1
Locatie
zoetermeer
Jo, ik heb een klein probleempje met mijn pasvergaarde Hammond X5....

Het zit namelijk zo: er is zo'n 20 jaar niet op gespeeld, en nu zijn er wat problemen met de toetsen,
Over de complete Hammond(dus alle klavieren(jah ook de pedalen)) werken alleen de toetsen G,G#,A,A#,B en de C
de andere toetsen maken gewoonweg bijna geen geluid....ze maken wel geluid als:
- de drawbars openstaan, maar dan alleen op een paar drawbars en die drawbars hebben weer moeilijk contact met de toetsen die het wel doen....(Dus de G,G#,A,A#,B en de C)
voor de rest als ik de tonen openzet(een van de schakelaars waardoor de drawbars geen invloed hebben) dan werken weer alleen die G,G#,A,A#,B en de C, en de rest slaat een hoge toon uit....

Ik heb al gecheckt in de Hammond, en het is natuurlijk een oudje(ik schat 35 jaar ofzo), en ik heb alle contacten schoongemaakt en er een drupje contactspray op gedaan....maar het resultaat was alleen minder gekraak uit mijn leslie....

Help!;{ ik weet nog niet goed hoe dit instument in elkaar zit, en ik ben desperate, dus als jullie tips hebben kom maar op8~

Nog wat info over de X5: ik denk dat het niet aan de toetsen ligt, want over de hele Hammond heen werken alle G,G#,A,A#,B en C's wel, maar de rest niet, zelfs niet op de pedalenbar
Het is een draagbare Hammond en hij is uit het tijdperk dat Hammond net de toonwielen had weggelegd omdat die te duur werden, dus hij volledig electronisch geloof ik, en ik heb zelf al wat chips gevonden(:frons: whoeee)
 
Back
Top