Backlight Alpha Juno defect !

gekko

Stamgast
Lid sinds
6 mei 2005
Berichten
345
Locatie
Mill
Hoi,

De backlight van mijn Alpha Juno 1 is defect en ik heb er al iemand naar laten kijken. Hij zegt dat het hele display vervangen moet worden, omdat het lampje vast op het display zit.

Weet iemand waar ik een display kan kopen en wat die dan ongeveer kost ?!?

Groeten en bedankt,
Gekko.
 
Daar had ik zelf ook aan zitten denken (klein lampje, led-verlichting, o.i.d.), maar ik weet nog niet hoe of wat.

Heb je tips, heb je het zelf ook gedaan?

Alvast bedankt!

Gr. Gekko
 
ik ben nog nooit een alpha juno tegen gekomen met een verlicht display ????? alleen de mks50
 
mijne alpha juno heeft een blauw back light dus ze hebben er wel een :confused: , en ik zou is informeren bij wolfgang nog wat zo uit m,n hoofd ??

staat ergens hier op het forum een thread over akai s3xxx samplers waarvan het backlight moet vervangen worden in deze thread staat een link naar de site die backlights verkoopt

als je in een alpha juno het backlight kan vervangen dan weten hun hoe



heb zelf even de link opgezocht link klik

heb zelf al 2 keer een display besteld voor akai samplers (inclusief duidelijke engelse handleiding althans bij de sampler)gaat erg snel en kost geen drol, meen met verzend kosten een 25 euro

zo,n klein backlight plaatje voor een alpha juno is al 10 keer zo klein als die van een akai sampler dus dat zal wel helemaal niets kosten

succes





edit> hier nog een link van een ander
klik

is ook allemaal op dit forum te vinden
 
ik zie het nu pas voor het eerst dat er een blauw backlight op de achtergrond zit. bij mij moet je het wel ver zoeken maar dat heb ik nooit geweten en dat is heel toevallig want ik heb best wat alpha junotjes in handen gehad.

ik zal die van mij ook eens gaan vervangen :D
 
Ik heb www.midi-rakete.de gemaild, maar heb nog geen antwoord gehad. Zou ik beter moeten specificeren wat wat voor display ik wil, ik heb nu gezegd dat ik een vervangende display wil hebben voor een Roland Alpha Juno. Misschien weet iemand een typenummer?

Gr. Gekko
 
Is er iemand die al ooit zijn backlight succesvol heeft laten vervangen? Van midirakete.de hoor ik niets en backlights.com kan ze niet leveren!

Of heeft er iemand een andere oplossing? Ik zal er evt. aan te denken om zo'n zwanenhals lampje in/aan mijn Juno te maken.

Gr. Gekko
 
Origineel geplaatst door gekko
Is er iemand die al ooit zijn backlight succesvol heeft laten vervangen? Van midirakete.de hoor ik niets en backlights.com kan ze niet leveren!

Of heeft er iemand een andere oplossing? Ik zal er evt. aan te denken om zo'n zwanenhals lampje in/aan mijn Juno te maken.

Gr. Gekko

Dat er een backlight in de Alpha Juno 2 zit, dat weet ik, maar ik vraag me af of er eigenlijk wel standaard een backlight in de Alpha Juno 1 zit. Als er standaard geen backlight in de Alpha Juno 1 zit, dan wordt dat verhaal met die EL-folie een beetje lastig. Wat je in ieder geval zou kunnen doen, is het display vervangen door een nieuw display met LED backlight. Die backlights zijn een stuk feller en gaan ook veel langer mee dan EL-folie backlights.
 
Origineel geplaatst door Boemtsjak
Wat je in ieder geval zou kunnen doen, is het display vervangen door een nieuw display met LED backlight. Die backlights zijn een stuk feller en gaan ook veel langer mee dan EL-folie backlights.

Ok, maar welk display moet ik waar bestellen :)

Gekko
 
Mijn alpha juno 1 hád een lichtblauw backlight, die overigens ook sinds enkele maanden overleden is. Dus het moet mogelijk zijn er nieuw EL-folie in te zetten. Maar ik ga die LED optie even bekijken. Thanks.
 
Origineel geplaatst door BDeep
Mijn alpha juno 1 hád een lichtblauw backlight, die overigens ook sinds enkele maanden overleden is. Dus het moet mogelijk zijn er nieuw EL-folie in te zetten. Maar ik ga die LED optie even bekijken. Thanks.

Houd ons op de hoogte! Is het niet zo dat de displays toendertijd custom gemaakt zijn en dat er misschien wel geen vervangend zijn ;{
 
Oeps! Vergeten hier op te reageren... ik ben nu aan het uitzoeken wat ik het beste kan doen. Ik houd je op de hoogte.
 
Ja ik heb het destijds ook laten vervangen,maar heb het gedaan met een groene backlight,= geen gepiep meer
 
Back
Top