Ervaring AKG K601 / K701 ?

vay

Nieuwkomer
Lid sinds
25 april 2003
Berichten
21
Locatie
Amsterdam
Heeft iemand de K601 of 701 al beluisterd ergens?

Ik heb nu een set monitors, en een HD580, maar ik wilde een extra paar koptel. halen.
Ik zag dus dat AKG een paar nieuwe gemaakt heeft. En ik ben erg benieuwd of die goed te gebruiken zijn voor o.a. monitoring (als de buren slapen ;))

Voor tijdens het opnemen van vocals, zou de vocalist dan eerder open of gesloten moeten nemen? Het geluid lekt wel met open, maar wordt dat echt geregistreerd?

Zelf hou ik erg van open koptelefoons.


Ook heb ik een vraagje over het afstellen van volume van verschillende koptelefoons.
Op dit moment heb ik maar 1 kt amp. Nu kan ik daar een splittertje achter zetten, maar omdat het verschillende ohms-kt's zijn, zal het op de ene zachter zijn dan de ander. En niet iedereen houdt van hetzelfde volume.

Zijn er toevallig geluidskaarten (als de 1820M / 1616M) die 2 amps hebben voor de kt? Ik zou het liefst alles in 1 boxje willen houden.


Gaat iemand nog naar ibc vandaag?
 
Ja ok.. dus eigenlijk zou ik 2 kt's moeten aanschaffen.
Een gesloten voor vocalist, en voor het afluisteren een 2e extra (want daar ging het uiteindelijk om).

Doe niet veel met vocals op dit moment, en eigenlijk wil ik dat ook niet thuis doen. Ik heb geen aparte afgesloten ruimte ervoor en het is een heel gehorig huis.

Over de koptel versterker, daar heb ik aan zitten denken, maar ik hou, in tegenstelling tot velen hier, niet van veel apparaten. Direct op een van de line-uitgangen aansluiten is mogelijk, maar lijkt me niet verstandig (of wel :))
 
Back
Top