Plex

Uit de stallen bij Waldorf heeft de heer Wolfgang Palm (de ontwerper van de PPG) himself een nieuwe manier van synthese bedacht. Nou ja nieuw, dat valt wel weer mee. Maar het is meer een nieuwe benadering van synthese.
Deze nieuwe manier houd in dat je diverse instrumenten kunt combineren en zo een nieuw geluid bouwen. Niet altijd hoeft zoiets te klinken, maar op zich heeft het qua geluid wel wat weg van vector synthese.
Het is makkelijk te bedienen met je muis lekker dingen slepen/klikken en allemaal heel makkelijk. Alsof die 300 presets al niet genoeg zijn om uit te proberen.
Maar ja, je hebt er een stevig systeem voor nodig en minstens Cubase 5 (ook voor de Mac) dus de mensen die nog 3.7 gebruiken.....

De link:
http://www.steinberg.net/products/ae/plugins/plex/

oa. met een 'interview' met Wolfgang zelf en een aanta demo songs die van die typische 'kijk eens wat ik allemaal met deze software kan' demo songs zijn
En qua info is het superweinig dus hopelijk dat ze ook een demo uitbrengen of dat het al snel te bezichtigen is her of der.
 

Attachments

  • plex_global (custom).jpg
    plex_global (custom).jpg
    6,9 KB · Bekeken: 191
geinig hoor..wat ik van meneer wolfgang begrijp gaat het hem vnl. om de user interface...dat je niet allerlei ingewikkelde knopjes en schuifjes hoeft in te stellen om een bepaald geluid te maken maar in je hoofd bedenkt waar de geluiden ongeveer op lijken en die onderdelen dan met elkaar combineert.....ben benieuwd hoe dat in de praktijk werkt
 
En vanaf woensdag issie in de verkoop

En vanaf woensdag issie in de verkoop

Waar weet ik alleen nog niet, op de steinberg site staat shipping 9/4 dus ik vermoedt dat je al wel een demootje of zo kan downloaden..
 
Erg interessant, alleen die link lijkt dood te zijn.

Dit is een van de redenen waarom softsynths beter zouden kunnen zijn dan hardware synths.

De interface.

Beter dan al dat gekloon, dat je met je muis moet pielen om aan een virtuele pot te draaien. Altijd een hekel aan gehad.
 
Back
Top