Draaiknoppen Waldorf Q

renepela

Ouwe rot
Lid sinds
27 januari 2005
Berichten
2.019
Locatie
Barendrecht
Hoi allemaal,

Sinds kort ben ik bezig met het bouwen van m'n eigen midibox sid.
Een synthesizer gebaseerd op de sid chip van de commodore 64.
Een van de zaken die ik nodig heb, zijn 15 draaiknoppen voor het controle paneel.
Op de website: www.ucapps.de zie je dat voor de midibox sid zwart/rode draaiknoppen gebruikt worden.
Deze vind ik erg mooi en ik zou ze dan graag willen kopen.
Ik weet echter niet waar ik ze kan krijgen.
Ik heb me laten vertellen dat het knoppen zijn die ook op een Waldorf Q zitten.
Weet iemand waar ik deze draaiknoppen kan kopen, want waldorf bestaat geloof ik niet meer.
Ik moet er dus 15 hebben, liefst in die rood/zwarte kleur.

Groeten,

Rene
 
Persoonlijk denk ik dat je beter die van de Clavia G2 kan nemen. Ik denk dat als je aan de gemiddelde waldorf gebruiker vraagt dat ze het je ook af raden. De knoppen van de waldorf's zijn er fijn naar mijn mening ... maar ik ken meerdere gevallen waarvan ze zeer snel slecht zijn gaan werken. Geef je er een draai aan en dan gaat ie de andere kant op ... of hij verspringt telkens.

Die van de G2 zijn iig veeeeeeel beter !

Groet Glenn
 
Glennplumber, wat je zegt is waar maar dit geld voor de draaiknoppen voor de oudere waldorf synths. Zowel bij de microwave serie als de q serie waren de draaiknoppen bij de recentere synths beter. Niet alleen beter maar van hele goede kwaliteit.
Dit omwisselen van type draaiknoppen gebeurde ong. 3 jaar voor dat Waldorf failliet ging..

Success Renepela met het vinden van knoppen!:)
 
Origineel geplaatst door gremlin23
Glennplumber, wat je zegt is waar maar dit geld voor de draaiknoppen voor de oudere waldorf synths. Zowel bij de microwave serie als de q serie waren de draaiknoppen bij de recentere synths beter. Niet alleen beter maar van hele goede kwaliteit.
Dit omwisselen van type draaiknoppen gebeurde ong. 3 jaar voor dat Waldorf failliet ging..

Success Renepela met het vinden van knoppen!:)

Dat zou goed kunnen idd ... wat natuurlijk wel een feit is is dat deze synths natuurlijk nog 'vrij nieuw' zijn ... dus wel moeilijker te beoordelen ... of ze daadwerkelijk zo goed zijn !
 
Origineel geplaatst door glennplumber
Persoonlijk denk ik dat je beter die van de Clavia G2 kan nemen. Ik denk dat als je aan de gemiddelde waldorf gebruiker vraagt dat ze het je ook af raden. De knoppen van de waldorf's zijn er fijn naar mijn mening ... maar ik ken meerdere gevallen waarvan ze zeer snel slecht zijn gaan werken. Geef je er een draai aan en dan gaat ie de andere kant op ... of hij verspringt telkens.

Die van de G2 zijn iig veeeeeeel beter !

Groet Glenn

Je hebt potmeters en je hebt knopkapjes. De potmeters zijn de onderdelen die vaak voor problemen zorgen, zoals bijvoorbeeld bij de Waldorf Pulse. Maar volgens mij is Rene vooral geinteresseerd in de gekleurde knopkapjes...of niet? Als je een goede Bourns potmeter gebruikt in combinatie met zo'n Waldorf knopkapje, dan zul je niet snel problemen krijgen. :)
 
Klopt helemaal. Het gaat mij niet om het interne stuk, maar om het externe, zichtbare deel. De kapjes dus inderdaad.
Vindt die van de Waldorf gewoon erg fraai en zo staan tie ook op www.ucapps.de.
Helaas weet niemand waar ik die knoppen kan kopen.
De "standaard" draaiknoppen in de gemiddelde electronica zaak zijn tamelijk saai.

Groeten,

Rene
 
Back
Top